כך תפחיתו את צריכת המים הביתית

תוכן עניינים

אין זה סוד כי מדינת ישראל מצויה בתקופתו של משבר מים עמוק. לא בכדי בשנים האחרונות נעשו קמפיינים לאומיים המעודדים לחסוך במים ואף ננקטו פעולות מעשיות לשם כך, כמו התקנת החסכמים בברזים המגבילים את כמות זרימת המים. אך עד כמה הקמפיינים האלה יצרו אצלנו מודעות אמתית לחסכון במים? מסתבר כי המודעות אינה מספקת דיה ועדיין אנו מבזבזים לשווא כמויות גדולות של מים מידי יום. במאמר זה נציג מספר דוגמאות לכך ונציע מספר טיפים לחסכון במים.

סוגרים את הברז

אנו מבזבזים ליטרים רבים של מים בעת השימושי היומיומי, דבר שאנו יכולים למנוע על ידי מספר פעולות פשוטות. אם ניקח כדוגמא את פעולת צחצוח השיניים נגלה כי כ-20-25 ליטרים מתבזבזים לנו בעת הצחצוח. הקפדה על סגירת זרם המים בברז בזמן הצחצוח וכמו כן בעת סיבון הגוף במקלחת וסיבון הכלים בכיור תסייע לנו משמעותית לחסוך במים.

במידה ולא התקנתם עדיין חסכמים ברחבי הבית אז הגיע הזמן לעשות ויפה שעה אחת קודם. חסכמים אלה, המותקנים מעל ברזי המטבח והמקלחת, מגבילים משמעותית את כמות צריכת המים שלנו. למרות שהחסכמים מקטינים את כמות המים הם אינם משפיעים על לחץ המים, כך שאתם עדיין נהנים מזרימת מים חזקה.

חסכון מים במקלחת

הישראלים ידועים בחיבתם למקלחת, בסקר שנערך בישראל נמצא כי כ-70% מהישראלים מתקלחים לפחות פעמיים ביום ו-כ-19% מתקלחים שלוש פעמים ביום ויותר. מבחינה כמותית מדובר ב-60 ליטר למקלחת בודדת, ועם הנתונים האלו אתם יכולים לדמיין לכם את כמות המים העצומה המבוזבזת במקלחת במשפחה ישראלית ממוצעת. כרגע מיחזור מים אפורים עדיין לא מאושר בישראל אז לא ניתן למנוע את זרימת המים לביוב.

כדי להפסיק את בזבוז המים הנורא הזה עלינו לקצר את זמן המקלחת במידת האפשר, חסכון של דקה או שתיים עשוי להוביל לחסכון של עד 150 ליטר בחודש. ומה עם אמבטיות הפינוקים? כאן אנחנו מדברים על כמות אדירה של לא פחות מ-150 ליטר לאמבטיה אחת, כך שאם אתם רוצים באמת לסייע למדינה לחסוך במים עליכם להפחית לעת עתה באמבטיות אלה. למרות זאת, ניתן להשתמש באמבטיה בכדי לחסוך מים בכך שנקלח ילדים קטנים ביחד.

חסכון מים בגינה

בעלי גינות, דשאים וצמחייה גדולה מבזבזים מים רבים בהשקיה. ניתן להפחית את צריכת המים על ידי השקיה נכונה התואמת את דרישות צריכת המים של הצמחייה. אנו יכולים לגדל בגינתנו פרחים וצמחים יפים אשר אינם דורשים צריכת מים גבוהה, יש מגוון גדול של צמחים מסוג אותם ניתן למצוא בכל חנות פרחים ומשתלה.

ישראל היא מדינה חמה מאוד ברוב ימות השנה לכן אידוי המים גבוה מאוד וזה מצריך מאיתנו השקיה חוזרת לעיתים תכופות. על מנת להפחית במהירות האידוי אפשר להשתמש בזרעי מים אשר סופגים היטב את המים ומונעים אידוי מהיר. השקיה של הצמחייה בשעות הבוקר המוקדמות ושימוש ביריעת סיכוך מפני השמש יסייעו גם הם במניעת אידוי מהיר.

מערכות השקיה כמו טפטפות וממטרות, בעזרתן ניתן לקבוע מראש את זמני ההשקיה ולהגביל את כמויות המים, תורמות מאוד לחסכון במים. פתרון נוסף ונפוץ כיום בישראל הוא שימוש בדשא סינטטי מלאכותי אשר אינו מצריך שימוש במים כמובן. בנוסף אנו יכולים להשתמש במים חסרי שימוש, כגון מים המטפטפים מהמזגן, או מים אשר השתמשנו בהם להשריית מזון לטובת השקיה של צמחיית הגינה.

רבות הן הדרכים לחסכון במים ומנינו כאן את חלקן. בנוסף לתרומתו הסביבתית בכך שהוא תורם להתמודדות עם משבר המים בישראל, החיסכון במים חוסך לנו גם בתשלום חשבון המים החודשי. לכן חשוב שהמודעות תהיה מושרשת בכם ובקרב בני משפחותיכם, אם כל משפחה בישראל תחסוך יותר במים החיסכון יהיה עצום.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים