היכן מומלץ לטייל הקיץ הזה באזור הצפון

תוכן עניינים

 

נחל עין הזהב – צילום גיל אהרוני

הקיץ הישראלי הוא כמו חרב פפיות מצד אחד ובניגוד מוחלט לחורף הגשום עם הרוחות מאפשר לצאת מן הבית. שאין רוחות מזג האוויר רגוע ויש אור עד מאוחר , דבר המאפשר גם לנצל את היום טוב יותר, מבחינת מסלולי טיולים ובילויים.

מצד שני החום הנורא שמגיע מהר מאוד כבר בשעות הבוקר יוצר סיטואציה בה מחפשים מחסה מוצל וקריר. אז תנאים של מזגן בתוך משרד קריר ומוצל אין בטבע .אבל אפשר בהחלט למצוא מסלולי טיול קרירים וצוננים . שיתאימו לקיץ הזה , בייחוד באזור הצפון ,תמצאו בהם את המזגן של הטבע. כדי לטייל בתנאים דומים לזה של מזגן צונן צריך וכדאי שיתקיימו 2 תנאים האחד צל והשני מים. ביחד באופן הרמוני העצים בטבע והמים יוצרים סימביוזה מעניינת של קרירות ואוורור מהחום הקיצי הנורא.

 

ריכזתי עבורכם את מסלולי הטיול שהכי קרובים להגדרות שלעיל באזור הצפון:

חורשת טל

חורשת טל היא אמנם לא מסלול טיול אלא מקום לרבוץ בו עם בני המשפחה ויתרה מכך אפילו ניתן לישון בו, זהו אתר מסודר של רשות הטבע והגנים עם מקלחות , שירותים שולחנות פיקניק. באתר יש בריכת מים גדולה בה ניתן לרחוץ בתקופת הקיץ. אפשר להביא קראוון ולהתחבר למים ,חשמל ומה שצריך או להביא אוהל מהבית ולהתמקם פה מתחת לעצי הדולב הגדולים בחודשי הקיץ. הכניסה לחורשת טל כרוכה בתשלום אם באתם גם לישון ולא רק לבילוי יום , ישנה תוספת מחיר אבל סמלית. מומלץ בחום לכל המשפחה, בנוסף, האתר קרוב לכל שמורות הטבע המרכזיות : שמורת נחל חרמון, שמורת תל דן , שמורת נחל שניר. איך מגיעים : בוויז : חורשת טל. (נמצא סמוך לשאר יישוב). בגליל העליון.

 

עמק המעיינות

אזור עמק המעיינות נמצא במפגש בין שלוש עמקים פוריים ועשירים במים : עמק חרוד, עמק בית שאן ועמק יזרעאל .

באזור זה נמצא ריכוז מעיינות גדול עם מים רבים הנקרא עמק המעיינות , כל שעליכם לעשות הוא להגיע לתוך החניון של "פארק עמק המעיינות" (זה מה שרושמים בוויז). ומשם בהליכה מהחניון או בעזרת השכרת רכב גוף חשמלי אפשר להגיע לכל המעיינות הנמצאים פה :עין מגדל ,עין שוקק, עין מודע, נחל הקיבוצים , עין חומה, נחל שוקק .

בכל המעיינות למעט עין מגדל יש צל (עצי אקליפטוס). והמון מים כולל מקומות ישיבה בנוסף בריכות המעיינות מאוד גדולות מרווחות ובכלל לא קטנות וצרות מלהכיל כמות גדולה של אנשים. וכל הטוב הזה בחינם. רק חשוב לשים לב יש שעות פתיחה בהם הפארק פתוח : כל ימות השבוע כולל יום שבת: בין השעות  9:00 ל 19:00. ובימי שישי בין השעות  9:00 ל 15:00.

 

נחל עין הזהב

מסלול פחות מוכר אבל תפור בול למשפחות בייחוד בקיץ, מדובר על פארק הנמצא בתוך העיר קרית שמונה ונקרא "פארק הזהב". בתוך שטח הפארק זורם נחל עין הזהב שעובר בתוך תעלות ואזורים מוצלים ברחבי הפארק שחלקו מחופה בדשא. הפארק כולל גם מקומות לישיבה ופיקניק, מקומות לרחצה ומסלול טיול שעובר לאורך הנחל בו יש מפלים, ספסלי ישיבה, ממש על תוואי הנחל. ושביל יפהפה העובר בתוואי הדומה לג'ונגל מיניאטורי עם צמחייה מיוחדת. המסלול קצר ואורכו הכולל , אינו יותר מקילומטר. ולכן הוא מתאים למשפחות עם ילדים כמו כן חלקו מוצל. הכניסה לנחל עין הזהב אינה כרוכה בתשלום .איך מגיעים ? בוויז :"פארק הזהב".

 

נחל קורן – העמק הנעלם

סמוך למלון הגושרים, נמצא מסלול קצר, מוצל לחלוטין שעובר לאורך נחל בו ניתן לשכשך את הרגליים , המסלול הוא קווי אבל עובר בתוך צל מוחלט עם הנחל הזורם מתחתיו , שימו לב אי אפשר לעבור עם עגלות אבל המסלול קל ופשוט להליכה. הוא עובר  על שביל ובמהלכו חוצים את נחל קורן (יובל של נחל דן) בעזרת גשרוני עץ קטנים . איך מגיעים :  בוויז :"מלון הגושרים" מן החנייה לכו לאורך צידו הימני של המלון עד שתראו מימינכם פתח בסבך עם ירידה אל תוך הנחל. המסלול מסתיים בתוך אזור החנייה. הכניסה אינה כרוכה בתשלום.

כותב  הכתבה :גיל אהרוני מהאתר "בא לי לטייל".

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים