מדריך לבחירת תכשירים לטיפול בהזעת יתר

תוכן עניינים

איך שלא תסתכלו על זה, הזעת יתר היא אחת הבעיות הרפואיות הפחות נעימות שיש. היא פוגעת באיכות החיים של הסובלים ממנה במגוון דרכים, ומפריעה להתנהלותם התקינה. בהתחשב באחוז הגבוה מהאוכלוסייה הסובל מהזעה מוגברת, ברור כי נדרש למצוא טיפול יעיל לבעיה.

כיום, מציעה הרפואה המודרנית מגוון טיפולים להזעת יתר, לרבות זריקות בוטוקס, ניתוחים או טיפולי לייזר. יחד עם זאת, יש המעוניינים בטיפול פולשני הרבה פחות. ועבורם, רצוי מאד להכיר את התכשירים השונים לטיפול בהזעת יתר ולשם כך נועד מדריך זה.

בראש ובראשונה: אנהידרול פורטה

מרבית התכשירים כנגד הזעת יתר פועלים ברמה המקומית, וההשפעה שלהם היא לטווח קצר באופן יחסי. לכן, הם יתאימו בעיקר למקרים חמורים פחות של הזעת יתר. שיטת הפעולה שלהם, לרוב, היא באמצעות מלחי אלומיניום, אשר תפקידם לחסום את בלוטות הזיעה שבגוף. מקום מרכזי ביותר בתכשירים אלה תופס אנהידרול פורטה, שנחשב לתכשיר הנפוץ ביותר כיום להתמודדות עם הבעיה.

תרשים זה ניתן אך ורק במרשם רופא, ויש למרוח אותו על "מוקדי הזיעה" מדי מספר שעות, בתנאי שאלה לא יהיו מגורים או לחים (לאחר גילוח, למשל). הוא יגיע במינונים של מלחים, ומכאן גם הצורך במרשם: בהתאם לריכוז המלחים ולמקור ההזעה, יצביע הרופא על התרשים המתאים ביותר. יש להדגיש כי התכשיר עלול בהחלט להביא לתופעות לוואי מסוימות, דוגמת גירוי בעור.

תכשירים חשובים אחרים

שוק התכשירים כנגד הזעת יתר, בצורה הפשוטה ביותר שלה, כולל מספר שחקנים מרכזיים אחרים. "ספריאל קרם" נועד למריחה גם הוא מספר פעמים ביום, כאשר במקרה זה היעילות תגבר כאשר המריחה (והעיסוי) נעשים כשהעור לח באופן יחסי. מטרתו של תכשיר זה אינה בהכרח מניעת ההזעה, כי אם הפחתה משמעותית שלה.

חלק מהתכשירים מיועדים לקבוצות מסוימות באוכלוסייה, ובעיקר כאלה אשר מרבות בפעילות המגבירה עוד יותר את הזעת היתר. כך, למשל, תכשיר מרכזי ביותר הוא "אקילן ספורט", שנועד להפחית את ההזעה בכפות הרגליים של ספורטאים. רכישתו אפשרית ללא מרשם רופא.

חרדה, הרגעה ומצבים נפשיים אחרים

התמודדות עם הזעת יתר אפשרית גם באמצעות טיפול בגורמים אשר מגבירים אותה מלכתחילה, ובכלל זה חרדה. כידוע, יש מתאם חיובי ביותר בין רמות החרדה לרמות ההזעה, כך שבאמצעות הפחתתה ניתן להקטין את "הנזק". תרופות מסוג זה מכונות "חוסמי בטא", והן מעכבות את קליטתו של הסרוטנין, מוליך עצבי שמקושר ליצירת חרדה, בגוף.

באותה מידה, תכשירים אחרים נועדו למטרות הרגעת הגוף, מתוך ידיעה שגם בכוחה של זו להפחית, באופן עקיף, את כמויות הזיעה המופקות ממנו.

מה עם כדורים?

בהזעת יתר ניתן לטפל גם באמצעות כדורים. אלה מיועדים לרוב לחסום את כל אותם עצבים אשר מוליכים לבלוטות ההזעה, ומכאן שהשפעתם על הגוף משמעותית ביותר. היות ואלה עלולים להביא לתופעות לוואי, דוגמת שיבוש פעילות מערכות ההולכה של הגוף, הרי שהשימוש בהם אינו נפוץ במיוחד כיום apothekefurmanner.de.

אפשרות נוספת היא באמצעות ניתוח שמטרתו לנתק את העצבים הקשורים למנגנון זה (הרחבה בנושא כאן) – ניתוח זה אפשקטיבי ביותר והשפעתו קבועה.

אולי יעניין אותך:

רוצים להסיר משקפיים? 5 פעולות שיש לבצע לפני שבוחרים מרפאה להסרת משקפיים

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים