האם אי אבחון נחשב לרשלנות רפואית ?

תוכן עניינים

אי אבחון של פציעה או מחלה שהשפיעו לרעה על בריאותכם עשויה בהחלט להיחשב לרשלנות רפואית. אם אי האבחנה של הרופא חרג מסטנדרט הטיפול המקובל והביא לנזק פיזי, ייתכן שיש לכם בסיס להגשת תביעת רשלנות רפואית.

עורך דין יכול לעזור לכם להשתמש ברשומות הרפואיות שלכם, יחד עם עדות רפואית של מומחים, כדי להוכיח שהגורם הרפואי שטיפל בכם לא נהג באותו סטנדרט של טיפול שעמיתיו, בעלי הכשרה דומה היו נוהגים. תוכלו לברר אם אי אבחון נחשב במקרה שלכם לרשלנות רפואית על ידי התייעצות עם משרד עורכי דין לרשלנות רפואית.

 

כיצד אי אבחון יכול להיחשב כרשלנות רפואית

ישנן פעולות רבות כמו גם מחדלים שעשויים להיחשב לרשלנות רפואית. לפעמים פעולות אלו מביאות לפספוס אבחנה רפואית חשובה. רשלנות מסוג זה עלולה להתרחש כאשר רופא נכשל בביצוע בבדיקה, נכשל בביצוע פענוח נכון של הבדיקה או לחלופין לא מבצע כלל את הבדיקה הנדרשת במצבו של המטופל.

כאשר רופא לא מצליח לאבחן מצב, עלולות להתרחש מספר תוצאות מזיקות. כאשר אדם לא מקבל את האבחנה הנדרשת, סביר להניח שהמצב לא יטופל. זה עלול לאפשר למצב להחמיר ולגרום לפציעה חדשה למטופל. זה עשוי אפילו לשנות את מהירות ההחלמה לאחר אבחון המצב.

אם רשלנות של רופא או בית חולים אפשרו למצב רפואי להתקדם ולהחמיר את מצבו הרפואי של המטופל ייתכן שלמטופל יש עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

דרישות משפטיות להגשת תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית דורשת צירוף של חוות דעת מומחה בתחום הרלוונטי אשר תסביר את פרטי הרשלנות כמו גם את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזקים שנגרמו לתובע.

חוות דעת של מומחה היא כמובן נדבך אחד בלבד ועל מנת להגיש את חוות הדעת יש קודם לכן להשיג את כל החומר הרפואי של המטופל.

 

לתביעות בגין רשלנות רפואית יש תקופת התיישנות

כמו כל תביעה אזרחית, גם לתביעת הרשלנות הרפואית שלכם יש מועד אחרון להגשה. נקבע מראש בחוק משך הזמן שעליכם להגיש את התביעה שלכם. אי עמידה בחוק ובתקנות לעניין תקופת ההתיישנות עלולה לגרום לכך שתביעתכם תתיישן ובעצם לא תקבלו כל אפשרות לדרוש פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לכם.

פרק הזמן המקסימלי להגשת תביעה עומד בדרך כלל על 7 שנים אך חשוב לדעת שלכלל זה יש חריגים רבים ולכן גם אם חלפו 7 שנים מומלץ להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית אודות האפשרויות העומדות בפניכם.

 

מה הם הנזקים שניתן לדרוש בגינם פיצוי ?

לאחר שעורך הדין זיהה את הגורם אותו הוא עתיד לתבוע ואת הטענות המשפטיות והרפואיות לעניין רשלנותו של אותו גורם רפואי, עורך הדין יעבור לבחון את גובה הנזק שנגרם לכם. במקרה של רשלנות רפואית, הנזקים הממוניים ולא ממוניים שאתם עשויים לדרוש פיצוי כספי בגינם כוללים:

  • פיצוי בגין כל ההוצאות הרפואיות שנגרמו לכם עד כה וכן הוצאות רפואיות לעתיד.
  • כל פיצוי בגין הוצאה שתצליחו להוכיח כי היא נגרמה כתוצאה מנזקי הרשלנות הרפואית.
  • הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד.
  • פיצוי בגין הכאב והסבל הפיזיים שלכם.

בנוסף לנזקים אלו אשר ניתן לקבל פיצוי בגינם, ייתכן שתהיו זכאים גם לפיצוי בגין כל פגיעה פיזית מתמשכת או קבועה, נכות או צלקות שנותרו לכם. עורך הדין שלכם יכול לעבוד איתכם כדי לקבוע את העלויות האמיתיות של הנזקים שנגרמו לכם כדי להבטיח שאתם מקבלים את הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם.

 

סיכום ומסקנות

אבחנה שהוחמצה עלולה להשפיע לרעה על בריאותכם ולהוביל לנזקים פיזיים, רגשיים וכלכליים ארוכי טווח. אינכם צריכים להתמודד עם ההשלכות של אבחנה שהוחמצה בעצמכם. הצד האשם עלול לשאת באחריות כספית בגין רשלנותו. מומלץ מאוד לברר אם כשל באבחון עלול להיחשב כרשלנות במקרה הספציפי שלכם על ידי התקשרות למשרד עורכי דין העוסק ברשלנות רפואית.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים