דיו וטונרים ידידותיים לסביבה – למה זה משתלם לעבור לצריכה ירוקה?

תוכן עניינים

המודעות האקולוגית בעולם עלתה פלאים בשנים האחרונות. כיום אנחנו פועלים בהרבה מאוד מישורים מתוך מטרה ברורה לשמור על העולם בו אנו חיים, ונהנים מרשימה ארוכה של יתרונות אחרים תוך כדי. גם כשזה נוגע לצורך הדי בסיסי שלנו להדפיס כיום, יש מגוון דרכים בהן אפשר להתנהל בצורה "ירוקה" ככל האפשר.

למרבה הצער, רבים באוכלוסייה לא מודעים לצעדים הפשוטים האלה, הכוללים בעיקר מעבר למחסניות דיו ולטונרים משומשים, ממוחזרים וכיוצא בזה. אז מדוע חשוב כל כך לעשות את השינוי הזה?

  1. בגלל הסביבה

הסיבה הראשונה לעבור למוצרי דיו אקולוגיים קשורה למאבק שלנו לשמירה על הסביבה, בו כל אחד צריך למעשה לקחת חלק. זה לא סוד שמשאבי העולם מדלדלים ושהזיהום הסביבתי כיום גבוה פי כמה בהשוואה לשנים עברו. אנחנו גם עדים לנזקים האלה ולהשפעה השלילית שלהם על האדם כמעט מדי יום, למשל מבחינת שינויי האקלים וההתחממות הגלובאלית.

שימוש בדיו ובטונרים ידידותיים לסביבה ימנע את הזיהום הלא פשוט הכרוך בהדפסה: אל תשכחו שמדובר במוצרים עשויי פלסטיק לרוב שאינם מתכלים, כך שהשלכה שלהם לאשפה עלולה להביא לזיהום סביבתי לא פשוט. בנוסף, השימוש החוזר יקטין את הצורך בייצור מוצרים מאפס, הליך שכולל מעצם המהות שלו פגיעה מסוימת בסביבה.

  1. בגלל המחיר

יש תחומים בהם אנחנו צריכים "להקריב" דבר מה מבחינה כלכלית כדי לפעול למען הסביבה. למרבה המזל שימוש במחסניות דיו  ובטונרים ירוקים אינו עולה על ההגדרה הזו. עקב העלות הנמוכה יותר של המוצרים האלה בהשוואה לייצורם מחדש, אנחנו יכולים ליהנות ממחירים נוחים משמעותית בהשוואה למוצרי הדיו החדישים. הפער עשוי להגיע גם לעשרות אחוזים, כך שתחסכו בכל שימוש או מילוי מחדש עשרות שקלים לפחות. בהתחשב בעובדה שעלויות הדיו הן למעשה המרכזיות ביחס לתפעול מדפסת, ועל רקע השימוש המאסיבי של רבים מאיתנו בדיו, אפשר לטעון שהצעד הזה עשוי לחסוך לנו אלפי שקלים מדי שנה.

יש דרכים שונות לקבל את החיסכון הכלכלי הזה. קודם כל, במקום לרכוש מדפסת פשוט מגיעים לבית העסק עם המחסנית הריקה, ושם ממלאים אותה בדיו (מדובר בפעולה שניתן לעשות לבד אבל לא תמיד מומלץ) – המחיר של המוצר שמקבלים הוא כאמור דיו זול יותר. מי שיש לו מחסנית ריקה ללא שימוש יוכל למכור אותה לחנויות הפועלות בתחום ולקבל זיכוי כספי נחמד.

  1. בגלל האיכות

כיום, כשאיכות ההדפסה עולה לגבהים חדשים, ניתן למצוא מוצרים שמבצעים את עבודתם נאמנה. גם במקרה של מחסניות וטונרים ידידותיים לסביבה אנחנו עדים לשינוי משמעותי בשנים האחרונות.

חברות המספקות מחסניות דיו וטונר משקיעות זמן ומאמץ כדי שהם יהיו משובחים, אמינים ויישמרו היטב לאורך זמן – דרישת חובה מכל מוצר בו אנחנו עתידים להשתמש שנים על גבי שנים. בכך מקבלים לא רק חיסכון כלכלי, אלא מידה לא מבוטלת של שקט נפשי.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים