תוכן עניינים

בעבר הטיפול המוכר ביותר היה הטיפול הדינאמי אך במהלך השנים נראה היה כי ישנו צורך בטיפול אשר ייתן מענה מקיף ועמוק יותר. טיפול CBT או בשמו הנוסף, טיפול התנהגותי קוגניטיבי, עונה בדיוק על צורך זה. שיטת טיפול זאת החלה מההבנה כי הרגשות שלנו מושפעות הן מצורת החשיבה שלנו והן מדרך ההתנהגות שלנו ועל מנת להצליח ליצור שינוי של ממש ברגשותינו יש צורך לעשות עבודה אשר תיצור שינוי גם במחשבה וגם בהתנהגות. מדובר בשיטה יעילה וקצרת טווח האורכת מספר מפגשים מצומצם ועל כן רבים בוחרים בה כיום כיוון שהתוצאות שלה לא מאחרות לבוא. 

שיטת העבודה של טיפול CBT

שיטות הטיפול המקובלות בעבר נהגו לעבוד או על המחשבה או על ההתנהגות, CBT עובדת על שתיהן.

  • מחשבה- פעמים רבות דרכי החשיבה שלנו מושפעות מאמונות מגבילות ולא נכונות אותן אנו סוחבים מהילדות או מחוויות לא נעימות אשר עברנו. המחשבות הללו מגבילות אותנו, עוצרות אותנו ויוצרות מעין כלא בלתי נראה שאינו מאפשר לנו להשתחרר ממנו ולחוות את החיים שלנו כפי שהיינו רוצים לחוות. על מנת להצליח להתקדם אל עבר היעד שהצבנו לעצמנו יש לשנות קודם את דפוסי החשיבה המגבילים.
  • התנהגות- ההתנהגות שלנו לרוב מושפעת מדפוסי החשיבה שלנו. אנו מוצאים את עצמנו חסרי מסוגלות לבטא את מי שאנו באמת או להתנהג בדרך בה אנו רוצים להתנהג רק כי אנו חוששים, מפחדים, לא מאמינים כי אנו מסוגלים. לכל התנהגות לא אותנטית ישנה השפעה ישירה על התחושות והרגשות שלנו.

טיפים למציאת טיפול CBT בצפון

במידה ואתם גרים באזור הצפון ומחפשים טיפול CBT אשר יתאים לכם באופן מושלם בדקו תחילה מספר דברים משמעותיים:

  • ניסיון- על מנת לבחור במטפל טוב בדקו תחילה את רמת המקצועיות והותק. מטפל בעל שנות ותק רבות הינו בעל ניסיון רב יותר בתחום הטיפול ולבטח יכול לספק את המענה האיכותי ביותר.
  • מחיר- החליטו מראש מהי ההשקעה אותה יש ביכולתכם להקציב לטיפול זה. הגדרת הסכום מראש תעזור לכם לצמצם את מספר המטפלים האפשריים.
  • חיבור- זהו הפרמטר החשוב ביותר עליו יש לשים את הדגש. החיבור עם המטפל הינו קריטי עבור הצלחת התהליך. קשה מאוד לעבור תהליך מוצלח ללא חיבור טוב. על כן במידה ואתם חשים כי אינכם נמצאים במקום הנכון אל תחששו לעשות את הצעד של הפסקת התהליך והמשך החיפוש.

CBT לחיים טובים יותר

החיים מזמנים קשיים והתמודדויות רבות אשר לעיתים אנו עומדים מולם נבוכים וללא ידיעה מהי דרך ההתמודדות הנכונה. במקרים מעין אלו ניתן לפנות לעזרה מקצועית. כיום טיפול CBT  הינו הטיפול היעיל ביותר אשר נותן את המענה המדויק והנכון עבור כל סוג בעיה ועבור כל קושי אותו אתם חווים במהלך החיים. בעזרת הכלים הנכונים ודרכי הטיפול הייחודיות תוכלו להחזיר בקלות את החיים שלכם אל המסלול הטבעי שלהם.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים