10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה

תוכן עניינים

אנחנו חיים בעידן בו ברור מדוע חייבים שמשקל הגוף יהיה תקין, אבל מנגד הסיכויים לסבול ממשקל עודף או השמנת יתר גבוהים: בין אם עקב מזונות "מפתים" שהם הכל חוץ מבריאים, היעדר פעילות גופנית או בעיות אחרות. אתם עברתם לאחרונה דיאטה, והצלחתם להוריד בצורה נאה מאד ממשקל הגוף שלכם. הבעיה, אם אפשר לקרוא לה ככה, היא שזוהי רק נקודת ההתחלה – כי הרי פשוט הרבה יותר לשמור על המשקל מאשר להפחית אותו.

 

ריכזנו לכם 10 טיפים יעילים שיסייעו להגדלת סיכויי ההצלחה באתגר החשוב הזה:

  1.  בקרה – כדי לשמור על המשקל, כן מומלץ לבדוק אותו בתדירות גבוהה יחסית גם אחרי הדיאטה (למרות החשש מאכזבה10 טיפים לשמירה על הדיאטה שמאפיין חלק משמעותי מהיורדים במשקל). לא צריך להילחץ מכל גרם שעולים בו, אבל בהחלט אפשר לשים לב לעלייה חריגה – שעשויה להצביע על הצורך לשנות משהו בהרגלי החיים או בתזונה.
  2.  הימנעות ממזון מהיר – מזון מהיר הוא אמנם מפתה ונגיש, אבל מנגד מדובר באחד ה"אויבים" הגדולים ביותר של אלה שמעוניינים לשמור על משקל גוף תקין (לצד בעיות בריאותיות אחרות). יש שממליצים להגביל את השומן לפחות משליש מהצריכה היומית של הקלוריות.
  3.  מזון מגוון – דגש משמעותי אחר בתזונה לאחר ההורדה במשקל צריך להיות מושם על יצירת תפריט תזונה מאוזן יחסית, הכולל את כל אבות המזון וגם רכיבים חיוניים לגוף. ניתן בהחלט לפנות לדיאטנית או לאנשי מקצוע אחרים שיתאימו את התפריט למשקל הנוכחי של האדם, למדדים השונים של הגוף שלו ולהרגלי החיים.
  4. ארוחות קטנות – יש אנשים שסבורים שאם הם יאכלו ארוחה אחת גדולה בכל יום, הם יצליחו לשמור על המשקל כי הם מוותרים על ארוחה אחת או יותר. התפיסה הזו ממש לא נכונה במבחן המציאות, כי אכילה מאסיבית שכזו אינה בריאה לגוף ועלולה להביא להעלאת המשקל. תחת זאת, חשוב להקפיד על ארוחות קטנות, וכן לאכול דבר מה קטן (ובריא) מדי מספר שעות.
  5. אל תוותרו על ארוחת הבוקר – בהמשך לסעיף הקודם, ארוחת הבוקר חשובה מאד עבור אנשים שמעוניינים לשמור על משקל הגוף שלהם, בין אם אחרי דיאטה ובין אם לא. ארוחת בוקר פשוטה (למשל קערת דגנים או יוגורט) תמלא את הגוף במרץ, ותמנע מצבים של אכילה מופרזת בהמשך היום.
  6. משהו טעים לנשמה – יש אנשים שמרגע שהם יוצאים מהבית, לא אוכלים דבר במשך שעות. כדי למנוע מצבים מהסוג הזה מומלץ לקחת תמיד בתיק כמה פריטי אוכל שאפשר לנשנש, דוגמת פירות וירקות, חטיפים וכן הלאה.
  7. אכילה איטית – אכילה איטית היא בריאה מאד עבור הגוף שלנו, ויכולה לסייע למעוניינים לשמור על משקל הגוף – פשוט מכיוון שהיא גורמת לתחושת שובע. כדי לאכול לאט מומלץ להניח את הסכו'ם בין הביסים, להקצות לאכילה מספיק זמן וגם להיות רגועים באופן כללי.
  8. אכילה מחוץ לבית – ברמה הכללית מומלץ לגוון מדי פעם ולאכול מחוץ לבית. מומלץ תמיד לאכול בצמצום יחסית במסעדות (לזכור שכל מנה עולה כסף וגם בקלוריות), ולסמן מראש מסעדות בהן המזון בריא או אפילו דיאטתי יחסית.
  9. שתיית מים – שתייה של מים בריאה לגוף עקב אלף ואחת סיבות, וגם עשויה לסייע לנו לשמור על משקל תקין. מומלץ להימנע כמה שאפשר ממשקאות ממותקים ולצמצם את המשקאות עתירי הקפאין או האלכוהול.
  10.  ואיך אפשר בלי הספורט? – לא משנה כמה ירדתם, או כמה התזונה שלכם בריאה, לא תוכלו להגיע ליעד שלכם אם לא תקפידו על פעילות גופנית. כל אחד יכול למצוא את הפעילות האידיאלית עבורו, בין אם הליכות, ריצות, אימונים בחדר כושר, ספורט אירובי או כל דבר אחר. גם כאן אפשר להיעזר במומחים שיבנו תוכנית אימונים, בה מומלץ מאד לעמוד. ראו גם: כיצד ניתן בתוך 6 שבועות להתחיל לבצע פעילות גופנית?.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

חיים ללא סוכר – מאיפה מתחילים?

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים