שילוח ימי מסין – מהלך מבריק של יבואן צריך להכיר

תוכן עניינים

תחום היבוא ויהצוא הוא עולם ומלואו. היכרות מעמיקה עם תחום השילוח יכולה לחסוך לכם כסף רב ולאפשר לכם להגדיל את שורת הרווח בענק. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא

תקופת הקורונה שינתה את תחום היבוא והיצוא בישראל ובעולם. הסיבה המרכזית לכך היא שביום בהיר אחד כל העולם כמעט עצר מלכת וההתנהלות הפכה להיות כזו שברובה נעשית מהבית. לפתע שווקים רבים עברו לאונליין כדי להמשיך ולפעול גם תחת המיגבלות וגילו עולם חדש של לקוחות, של אפשרויות וכמובן גם של יבוא ויצוא לישראל וממנה.

כאשר מדובר על שילוח, ישנן 3 אפשרויות – באוויר, בים או דרך היבשה. לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות, אולם נדמה שאם מדובר על שליחויות של מוצרים רבים בגדלים שונים, השילוח הימי הוא בעל היתרונות הרבים ביותר.

אחת המדינות שהפכה בשנים האחרונות למעצמה בתחום היצוא היא סין. אתרי אינטרנט סינים מציעים מוצרים איכותיים במחירים נמוכים ובעצם שינו את תחום הרכישות. ישראלים רבים הפסיקו לרכוש בחנוית בישראל ומעדיפים לרכוש מראש ובעלויות נמוכות בהרבה מוצרים מסין. בין אם מדובר על ביגוד והנעלה, מוצרים לבית, צעצועים ומשחקי התפתחות, ציוד לגינה ואפילו ציוד היגייני – כל אלו נמכרים במחירים מצחיקים בהשוואה לשיראל וכוללים גם את עלויות המשלוח.

בניגוד לרכישה בחנות, אז אתם יוצאים עם המוצר ביד, כאשר רוכשים אונליין יש להמתין מספר ימים או שבועות עד שהמשלוח מגיע אליכם. רוב המשלוחים הללו מגיעים באמצעות חברות שילוח ימי מסין, שבחלקן הן חברות ממשלתיות, שסופגות את עלויות השילוח מתוך רצון להגדיל את היצוא למדינות העולם. שילוח ימי מסין אמנם כרוך בהמתנה מצד הלקוח, אולם הוא מבוצע על אוניות ענק שיכולות לשאת כמויות אדירות של מוצרים, בגדלים שונים. ישנן אוניות שמביאות כלי רכב, אחרות שמביאות מכולות רבות מספור. במילים אחרות – כל מוצר, בכל גודל או בכל צורה יכול להיות מועלה על אוניה ולעשות את דרכו למדינות ברחבי העולם.

שילוח ימי מסין מאפשר גם ליבואנים להוזיל באופן משמעותי את העלויות שלהם, בדיוק מאותה הסיבה. הכמות האדירה של מוצרים שניתן לייבא בבת אחת הופך את עלות השילוח לכזו שמשתלמת עבור היבואנים. בדרך הזו הם מצליחים למכור את המוצרים במחירים זולים ללקוחות הקצה, וכך כולם יוצאים עם חיוך על הפנים.

אם כן, שילוח ימי מסין שינה את עולם הקמעונאות והרכישות ברשת בישראל ובעולם. ישנם לא מעט כלכלנים שטוענים כי לא רחוק היום שהצרכנים ירכשו את כלל המוצרים דרך הרשת, מה שיהפוך את החנויות והקניונים המוכרים לנו כיום למיותרים. האם בעתיד הלא רחוק נרכוש רק מוצרי מזון בישראל ואת כל היתר נזמין ממדינות העולם? בעידן הגלובלי בו אנו חיים לא מדובר בתחזית מופרכת. ימים יגידו.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים