שדרג את רכבך – 7 טיפים לניקוי הרכב המושלם

תוכן עניינים

ניקיון המכונית יכול לעשות יותר מלשפר לכם את מצב הרוח: ביכולתו לשפר את בריאות המשפחה, את בטיחות הנסיעה ואפילו לחסוך לכם הרבה כסף. מדריך זה יציג לכם את הטעויות הנפוצות בניקוי רכב, ושיטות לניקוי קל וזול

נהגים ישראלים אוהבים מאוד את המכונית שלהם: הם ייעלבו אם מישהו יקרא לה גרוטאה ויהיו תמיד מוכנים לשמוע על תוספות והתקנים שישפרו ביצועים. אבל ניקיון רכב הוא דבר שנהגים רבים מזניחים – ועושים רק לעיתים נדירות, או לפני מכירת המכונית. מדריך זה יראה לכם איך שומרים על הרכב נקי במאמץ אפסי, וכיצד יוכל רכב כזה לחסוך לכם כסף ואפילו לשפר את הבטיחות.

יש לציין כי ניקוי רכב זה לא רק עניין אסתטי אלא גם בטיחותי. לכלוכים מסוגים שונים עשויים לפגוע בביצועי רכיבים ולגרום לקלקולים. יש לקחת זאת בחשבון גם כשבוחרים ביטוח רכב על מנת לכסות נזקים שעשויים להיגרם לרכב האהוב.

אז מה מסוכן במכונית מלוכלכת?

פגיעה בבריאות המשפחה. העומס בכבישים גורמים להארכת נסיעות, כך שכל משפחה תשהה יותר זמן במכונית. הקרבה של ילדים לחומרים מזהמים מסכנת אותם במחלות זיהומיות – ואל תשכחו את האקלים המקומי: מכוניות ישראליות עומדות הרבה מאוד זמן בשמש, וההתחממות גורמת לניילון, גומי וחומרי מזון "להתבשל" ולשחרר חומרים שעדיף לא לנשום. במכונית נקייה זה פשוט לא קורה.

ירידת ערך במכירה. מי שמעוניין לקנות מכונית משומשת לא מתרגש ממצב הניקיון הכללי, ומחפש
בלאי שאי אפשר להסתיר במים וסבון. למשל, שחיקה בפלסטיקה הפנימית, תאים שנתקעים או לא ננעלים במקומם ועוד. אלו דברים שניקיון יכול למנוע ולשפר שמירת ערך. מכוניות היברידיות בעלות פתחי קירור סוללה בתא הנוסעים רגישות במיוחד: הם נסתמים בקלות בלכלוך, פוגעים בביצועי הסוללה ויכולים להוריד עשרות אחוזים מהמחיר.

בעיות בטיחות. מכוניות רבות מלאות פסולת בדמות בקבוקי פלסטיק ריקים, פחיות, ניירות טואלט, צעצועי ילדים ישנים, ושקיות זבל שמפונות לעיתים רחוקות. כל אחד מהפריטים האלה יכולים להיתקע בין דוושות הרכב והרצפה ולהפריע לבלימה. כמו כן, אבק ובוץ יכולים להגיע למנגנוני מכוניות ולהאיץ שחיקת רכיבים; ביטוח רכב מקיף יכסה את התיקונים, אבל למה להסתכן?

טעויות נפוצות בניקיון רכב

מבצע ניקיון שנתי במקום שגרה. ישראלים חושבים על ניקיון הרכב כמו על ניקיון פסח: מבצע מקיף שעושים לעיתים רחוקות בתחנות דלק, ולרוב מתאכזבים מרמת הביצוע. התוצאה היא שאתם סובלים לאורך רוב השנה מנזקי המכונית המלוכלכת, כשבפועל הרבה יותר קל וזול לשמור על שגרת ניקיון קבועה.

שטיפה במקום ניקוי. נהגים רבים מסתפקים בריקון הפח או השקית התורנית שתקועה מתחת למושב, מעבר עם מטלית על הדשבורד ואז שטיפה זריזה עם המגב בתחנת הדלק. התוצאה היא מכונית שנראית נקיה יותר, אך הזוהמה שהצטברה, נותרה בפנים והמשפחה תמשיך לנשום אותה.

פצצת ריח במקום בישום. ישראלים אוהבים את הפחיות שמכילות ספוג ריחני מרוכז. אבל במקום לפתוח את הפחית במעט, הם מסירים לחלוטין את המכסה. המכונית תוצף בריח עוצמתי ומוגזם שאמנם אינו מזיק, אך לא בריא לנשום בריכוז כזה בחלל סגור.

טיפים לניקוי הרכב

  1. הסירו לשלשת ציפורים בהקדם. אלו מתקשות במהירות, ומשחררות חומרים חומציים שמשאירים כתמים על הצבע. השתמשו במטלית רטובה ולא במברשת, כדי למנוע שריטות.
  2. אל תשאירו מזון במכונית. זה כולל את האוכל עצמו, האריזות והשאריות – בין אם מדובר בתפוח, כוס חד פעמית או חטיפים מלוחים. הקפידו לקחת כל שארית כשאתם יוצאים, אפילו אם זה רגע לכספומט, והרגילו גם את ילדיכם לעשות זאת.
  3. דעו להשתמש נכון במפיצי ריח. מתלים יבשים ("עץ ריח") מתבלים מהר ונוטים ליפול ולהפוך בעצמם לפסולת קבועה. התקן הבישום המומלץ הוא פחית שתיפתח במידה ותושם מתחת למושב כדי ליצור בישום הדרגתי ונעים. בנוסף, כדאי לקחת דפי בישום למייבש כביסה, ולשים בתוך כיסויי משענות הראש.
  4. הקפידו על ניקוי פנימי קבוע. צריך רק להוציא ולנער את השטיחונים, להעביר מברשת קשה על המושבים, ולנגב במטלית לחה את הנקודות בהן ידיכם נמצאות: משענות המושב, ידיות הדלת, לחצני הדשבורד, ההגה ועוד. כמו כן, מומלץ לעבור על חלל המכונית בשואב אבק, כדי למנוע הצטברות מזהמים. זה משהו שלוקח רבע שעה ואפשר לעשות פעם בחודש.
  5. דעו לטפל בכתמים. אם מצאתם כתם על המושב, שפשפו אותו במים וסבון לרכב. הקפידו על ייבוש מוחלט לאחר התהליך, כדי למנוע היווצרות עובש.
  6. השתמשו בסך שמש. צמצום התחממות תא הנוסעים מאט בלאי פלסטיקה ושומר על מראה חדש יותר.
  7. הכינו לכם ערכה לנסיעה עם בעלי חיים. שימו בתא המטען שמיכה ישנה בעלת צבע שונה מלמטה ומלמעלה, כדי שתדעו תמיד איזה צד לשים על המושב ואיזה שמור לכלבכם. חשוב לכבס את השמיכה באופן קבוע, כדי שלא תצבור פרווה ותהפוך בעצמה לגורם מלכלך.

בסופו של דבר, מי שיפעל לפי ההמלצות האלה, יוכל לשמור על בריאות המשפחה, לצמצם הוצאות וכמובן – ליהנות ממכונית נקייה ורעננה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים