פתרונות ענן לעסקים – כמה זה רלוונטי לתקופה

תוכן עניינים

אנחנו חיים בעולם מתקדם דיגיטלית ונראה שעוד ועוד עסקים מבינים את היתרונות הרבים בשימוש בכלים מגוונים ובהם פתרונות ענן לעסקים המסייעים בהגנה וגיבוי לעסק. מהו ענן ואילו פתרונות הוא מציע לעסקים, מדוע חשוב כל כך לעשות בהם שימוש ומהם יתרונותיו? על כך ועוד בכתבה זו.

 

מהם פתרונות ענן?

כשאנו מדברים על פתרונות ענן לעסקים אנו מדברים על פתרונות של מחשוב ענן. מחשוב זה מאפשר לאנשים ולעסקים גישה נוחה על רשת תקשורת למאגר שיתופי של כל משאבי המחשב. מדובר על קישוריות, על אחסון ועל כוח חישוב, כאשר שחרור המשאבים השונים מהענן נעשה במהירות רבה, ללא מאמץ גדול מצד החברה וללא ממשקים עם ספק השירות.

כיצד זה מתבצע בפועל? על ידי ריכוז משאבי העסק בחוות שרתים אשר מקושרת לרשת תקשורת  ולה אפשרות לספק הקצאה וירטואלית למשתמשים שונים. השירות למשתמש יכול להיות באופן מרוחק דרך רשת האינטרנט או באמצעות ענן של הרשת הארגונית, מה שנקרא בשפה פשוטה ענן מקומי.

 

מהם יתרונות פתרונות הענן לעסקים?

יש לא מעט יתרונות טמונים במסגרת פתרונות ענן לעסקים וכדאי להכיר אותם בטרם תחילת השימוש. ענן המחשוב מאחסן בתוכו את כל הנתונים העסקיים אך הם נמצאים על משאבים וירטואליים תוך שהם מנצלים שרתים פיזיים של מרכזי מחשבים מרוחקים. מסיבה זו בעיקר מי שעושה שימוש בשירות הענן לא צריך לנהל או לרכוש את מערכות המחשוב, הוא פשוט שוכר את השירות מספק ויש לו גישה מרחוק באמצעות האינטרנט.

מצד אחד ניתן ליהנות מכך שאין צורך להוציא כסף רב על ציוד ועל תוכנות וניהולן, ומצד שני אם יש צורך לבצע הגדלה בתקופה מסוימת, הדבר יכול להיעשות בקלות. כל ארגון יכול ליהנות מהשירות, בכל סדר גודל, והיתרון הבולט ביותר הוא שמירה על מידע החברה במקום מאובטח ומוגן. כולנו כבר ראינו מה קרה לחברות אליהן חדרו גורמים עוינים, השמידו מידע רב וגרמו לחבלה מכוונת בעסק, למשל כמו בחברת שירביט, שם גם נחשף מידע רב של הלקוחות. במקרים כאלו פתרונות ענן לעסקים היו יכולים להציל מידע רב, לספק אליו גישה מהירה ולהגן עליו, ומשום כך הדבר רלוונטי לתקופה יותר מתמיד, הרי מתקפות הסייבר לא מתכוונות להיעלם מהעולם.

 

אילו פתרונות ענן ישנם כיום לעסקים?

כיום פתרונות ענן לעסקים כוללים שני פתרונות עיקריים, האחד הוא של אחסון בענן והשני הוא של גיבוי בענן. הטכנולוגיה מאחורי שני הפתרונות האלו דומה למדי, אך יש ביניהם הבדלים מסוימים שכדאי להכיר לפני שבוחרים את המסלול המתאים.

גיבוי בענן מאפשר שמירה של הקבצים והחומרים בעסק ממש כפי שהם כעת. מטרתו היא להוות רשת ביטחון למקרה של מתקפת סייבר או של אובדן נתונים בדרכים אחרות, ואף בטעות אנוש. לעומת הגיבוי, אחסון בענן הוא פעולה משלימה לאותם כוננים פיזיים שנמצאים בארגון עצמו. הוא מאפשר גישה מכל זמן ומקום לחומרים ורבים יהיו העסקים שיבחרו בשתי האופציות. באופן כזה העסק יכול ליהנות מגיבוי ומאחסון וליהנות מכל העולמות שהעידן הטכנולוגי מציע בפניו.

בסופו של דבר פתרונות ענק לעסקים נועדו לתת לעסק אפשרויות טכנולוגיות להתנהל בקלות ויעילות, אך גם להוות עבורו כמעין חוף מבטחים בעידן שבו גם לגורמים עוינים יש רצון להעלים לנו מידע ובכך לפגוע בעסק.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים