פתרונות מימון לאנשים פרטיים

תוכן עניינים

פתרונות מימון 

רבים מתושבי הדרום נקלעים לסיטואציות שונות שבהם הם זקוקים לסכום כספי גדול, כדי לסייע לילדים שאמורים לרכוש דירה, עבור תשלום חוב, נסיעה לתקופה ארוכה לחו"ל או מכל סיבה אחרת. במצבים הללו הם בוחנים כמה וכמה אפשרויות כדי למצוא פתרונות מימון שהם הנכונים והיעילים ביותר לכל סיטואציה. אחת הדרכים היא לקבל הלוואה מקופת הגמל על סמך כספים שהצטברו בה. יש לאופציה זו הרבה מאד יתרונות כמו העובדה שההלוואה מתקבלת תוך פרק זמן קצר יחסית מהעברת מלוא המסמכים, כמו כן יש אפשרות שהקרן תמשיך לצמוח ולהעלות רווחים והלקוח ישלם ריבית בלבד בכל חודש. ברוב המקרים הסכומים הללו הם זניחים יחסית וכך הלקוחות נהנים מכל העולמות.

אפשרות נוספת היא לקיחת הלוואת משכנתא הפוכה בנק טפחות. מדובר באופציה שבה בעל הנכס מוכר לכאורה חלק מדירת המגורים שלו לבנק ומקבל עבורו תשלום. להליך זה יש כמה שלבים של פתרונות מימון, בתחילת הדרך מגיע שמאי מקרקעין מטעם הבנק כדי להתרשם ממיקומה של הדירה ומהמצב הפיזי שלה. בהתאם לכך הוא קובע את שווי הדירה כולה, הנתונים הללו מועברים לבנק ונציגיו מאשרים בדרך כלל משכנתא הפוכה בגובה מסוים וזאת על פי הקריטריונים של הבנק שכוללים את המידע על הגיל של בעל הנכס, שווי הנכס ועוד. 

בחירה של פתרונות מימון 

לאחר שהלקוח מקבל את ההצעה מהבנק של פתרונות מימון הכוללים את סכום ההלוואה, גובה העמלות אופן ההחזר ועוד, מקבל בעל הנכס החלטה אם הוא מעוניין לקדם את התהליך. אם התשובה שלו היא חיובית מתבצעות כמה פעולות. בשלב ראשון הבנק ובעל הנכס חותמים על הסכם שבו נרשם סכום ההלוואה, העובדה שהבנק ירשום במשרדי רשם המקרקעין הערת אזהרה על החלק היחסי של הנכס ולאחר מכן מקבל הלקוח את הכסף לחשבון הבנק שלו. 

אופן החזר ההלוואה 

משכנתא הפוכה לא מחזיר הלווה בחייו. הוא גר בדירה עד גיל 120 ולאחר מכן הבנק מוכר את הנכס. הבנק מחזיר לעצמו את ההלוואה שהעביר בזמנו לבעל הנכס ואת יתרת הכסף הוא מעביר ליורשים על פי מה שרשום בהסכם. יש אפשרות גם שהיורשים שהם בדרך כלל הילדים, יקנו את החלק הרלוונטי מהבנק על פי תנאי ההסכם וכך לא יהיה צורך למכור את הנכס. לאחר החזר ההלוואה עורך הדין של הבנק ידאג למחוק את הערת האזהרה מהרישומים של רשם המקרקעין לגבי נכס זה. 

קבלת קצבה חודשית מהבנק 

אופציה נוספת של קבלת כספים מהבנק היא קצבה חודשית של כמה אלפי שקלים. אופציה זו מתאימה מאד לאדם שיצא לפנסיה ומשתכר כעת סכום נמוך מאד בכל חודש או שאין לו פנסיה כלל. נוצר מצב שבו הוא אינו לכלכל את ההתנהלות השוטפת שלו והוא מחפש פתרונות מימון לחיי היום יום שלו לכיסוי הוצאות בסיסיות כמו מזון ותרופות. הקצבה החודשית הזו פותרת לו את הבעיה וגם באפשרות זו החזר ההלוואה של כל החודשים שבהם הוא קיבל קצבה מתבצעת רק לאחר מותו של הלווה בשיתוף פעולה עם היורשים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים