פעולות העשרה עבור דור המבוגרים

תוכן עניינים

דור המבוגרים

מבוגרים רבים מגיעים לגיל פנסיה ואינם יודעים מה לעשות לאורך כל היום. העובדה שהם כבר לא עובדים יצרה אצלם חלל עצום והם מחפשים פתרונות עבור הזמן הפנוי. לעיתים הם הולכים לבקר בני משפחה, נהנים מהנכדים ומסתובבים בעיר, הולכים לבתי הקפה ונהנים מכל דקה. אחת האופציות המעניינות עבור דור המבוגרים היא הגעה בכל בוקר למועדון המבוגרים, כיוון ששם המדריכים המיומנים מרכזים עבורם כמה סוגים של פעילויות וכך הם מעשירים את זמנם.

כיוון שהמטרה היא ליצור עבור דור המבוגרים תחומי עניין, הם נהנים מפעולות יצירתיות בתוך המועדון וגם טיולים מחוצה לו. אחד המסלולים החשובים הוא לדובב אותם לספר על עברם ולכן כל אחד מהם מכין לאורך הזמן ספר זכרונות אשר מקפל בתוכו את כל תולדות החיים של אדם זה מילדותו ועד עצם היום הזה. תהליך זה מתבצע באמצעות סופר צללים שמגיע למועדון, משוחח בנפרד עם כל אחד מהאנשים, מקליט אותו, או רושם את הסיפורים המרתקים שהם מספרים. כדי ליצור אחידות, מחלקים את הספר לכמה פרקים ובכל מפגש מדברים על פרק אחר, כדי להגיע לכל רבדי החיים המסקרנים.

טיולים עבור דור המבוגרים

בימים מסוימים ובהתאם למזג האוויר, מארגנים עבור דור המבוגרים אוטובוס איכותי והם נושאים לטיול ברחבי ישראל. בכל פעם הטיול מתמקד באזור קרוב אחר של ישראל, כדי שהם יכירו את הארץ לאורכה ולרוחבה. כיוון שמדובר באנשים מבוגרים מדובר בעיקר בנסיעה באוטובוס, כך החברים נהנים מהנוף מחוץ לאוטובוס. מדי פעם עוצרים והולכים הליכות קצרות מאד ברגל ונהנים מביקור במקומות ייחודיים כמו מוזיאון מעניין, יקב שבו אפשר לראות כל שלבי הכנת היינות, קיבוץ, מפעל יוצא דופן, מפל נפלא, אנדרטה לזכר הנופלים ועוד.

יש מקומות שבהם הם מקשיבים להרצאה בנושא כלשהו שחשוב עבור כולם כמו מסמכים משפטיים בגילאים מבוגרים, מצבים שונים בישראל ועוד. העובדה שהם נוסעים בכל פעם למקום אחר ממלאת אותם באושר וכבר קשה להם להמתין עד המועד של הטיול הבא.

עבודות יצירה

המדריכים המוכשרים של המועדון מציע עבור דור המבוגרים שלל פעולות יצירה כמו עבודות מלאכה, ציור, תכשיטים, נגרות ועוד. ברוב המקרים הם מצליחים ליצור פריטים יפהפיים וכך להפעיל את המוטוריקה העדינה שלהם. אנשים שאף פעם לא ציירו מצליחים לצייר ציורים מרהיבים במגוון רב מאד של צבעים וביטוי עצמי שנראה בכל שלבי הציור וגם בתוצאה המוגמרת. גם הציירים המוכשרים לא מאמינים למראה עיניהם ובטח ובטח גם קרובי המשפחה שנחשפים לעבודות הללו.

קשרים חברתיים עם בני גילם

הדבר החשוב ביותר עבור דור המבוגרים הוא העובדה שהם נמצאים כמה שעות בכל יום עם אנשים בגילם, הם משוחחים על תחומי עניין משותפים, מספרים מה קורה עם הילדים, הנכדים והנינים ועם הזמן החברים הופכים לקרובים מאד זה לזה.

 

 

 

PEXELS

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים