מחלות כרוניות ופציעות עם נטייה גבוהה לחזרתיות

תוכן עניינים

מחלות, פציעות וחבלות מתחלקות על פי קטגוריות וקבוצות שונות. אחת מהדרכים לחלק אותן, היא על פי הפרמטר, האם מדובר במחלה חוזרת, זמנית או חד פעמית.

החלוקה היא כזו. ישנן מחלות כרוניות שחוזרות כל הזמן על בסיס קבוע, מסיבה כזו או אחרת. הרבה פעמים אחרי שלוקים במחלה פעם אחת, היא עלולה לחזור שוב ושוב. ישנן מחלות זמניות, אשר יכולות לחזור אך זה לא מחייב. ישנם אנשים שיתמודדו עם המחלה פעם אחת ויותר כבר לא יצטרכו להתמודד איתה. ישנן מחלות, בעיקר בילדות, שקורות פעם אחת, ואחרי זה הגוף כבר לומד כיצד להתמודד איתן ולכן הן לא יחזרו שנית יותר.

באופן טבעי, מחלות ופציעות כרוניות הן דבר מאוד בעייתי הדורשות התייחסות מתאימה וטיפול ראוי, על מנת למנוע מהן להשפיע על שגרת החיים של המטופל ולאפשר לו לחיות איתן, לצידן, מבלי שהוא יצטרך לשנות דבר ואיכות חייו לא תיפגע.

בחלק הבא אנחנו נציג מספר דוגמאות למחלות ופציעות כרוניות שעלולות להשפיע על איכות ושגרת חיינו בצורה כזו או אחרת. כמובן שלא כל אחד מתמודד עם המחלה או הפציעה בצורה דומה, הרבה מאוד מאופן ההתמודדות קשור לשאלה, מתי מאבחנים את המחלה או הפציעה, וכיצד מטפלים בה בזמן אמת.

דוגמאות למחלות ופציעות כרוניות

פריקת כתף – מדובר על פציעה בה עצם הזרוע העליונה יוצאת למעשה מהמקום, מהמפרק של הכתף. הרבה מאוד אנשים מתמודדים עם מצב זה באופן כרוני, בין אם זה בגלל חולשה שקיימת במקום ובין אם זה בגלל שאחרי פעם אחת שהם פורקים את הכתף, למרות הטיפול המאפשר לה לחזור למצב המקורי, הרי שעדיין המקום מאוד רגיש ולכן יש סיכוי שבעתיד המצב יחזור.

ברוב המקרים, פריקת כתף היא בעיה שאפשר להתמודד ללא צורך בהתערבות כירורגית, ניתוחית, באמצעות פיזיותרפיה או טיפול אחר, יחד עם זאת, במצבים קיצוניים אכן יש צורך לטפל במצב גם באמצעות ניתוח.

אסתמה – מדובר באחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר שיש. אפשר שתינוקות יצטרכו להתמודד איתה, וכן ילדים, בני נוער ומבוגרים. מחלה זו נובעת מסיבות שונות, בין אם זה זיהום, אלרגיה או דברים שיכולים להשפיע על קנה הנשימה ומונעים אפשרות לנשום בצורה סדירה. ישנן דרכים להתמודד עם המחלה ולחיות איתה. בין היתר, באמצעות שימוש במשאפים ותכשירים שונים.

מחלות לב – הרבה פעמים כשאנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם מחלות לב, הרי שמדובר במחלות כרוניות אשר אינן נעלמות לגמרי. גם אם הם לוקחים כדורים או משנים אורח חיים, הרי שהם עלולים לחלות שנית.

סרטן – דוגמא נוספת למחלה כרונית היא סרטן. אנשים שלוקים במחלה, יצטרכו להתמודד עם ההשלכות שלה לאורך זמן, ובמקרים רבים, גם אם הם יבריאו הרי שבעתיד קיים סיכוי לא קטן שיחלו שוב.

 

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים