מה צריך להכיל דוח שנתי למס הכנסה ואיך מגישים אותו?

תוכן עניינים

הדו"ח השנתי הוא מסמך אותו יש להגיש לרשות המסים בכל שנת מס וזאת כדי שלרשויות תהיה גישה לכל הפעילות הכלכלית של העסק או של אדם. אז מי צריך להגיש דו"ח שנתי וכיצד עושים זאת? כל הפרטים בכתבה שלפניך. 

מהו דוח שנתי ומי צריך להגיש אותו? 

הדו"ח השנתי המוגש למס הכנסה הוא דו"ח הכולל בתוכו את כל המידע הפיננסי אודות עסק או אדם פרטי באותה שנת מס. באמצעות הדו"ח מס הכנסה יכול לחשב באופן מדויק את גובה המס הסופי לאותה שנת מס, כאשר עצמאים שכבר שילמו מקדמות יצטרכו בהתאם לגובה ההכנסות שלהם לשלם עוד מס או לקבל החזר עבור מס עודף ששילמו במקדמות. 

כל תושב ישראל מעל גיל 18 צריך להגיש דו"ח שנתי, אלא אם הוא שכיר. ישנם גם מקרים בהם אנשים שכירים מגישים את הדו"ח אך לרוב מדובר על עוסק פטור, עוסק מורשה, בעלי חברות ואנשים שמרוויחים מעל ל-640,000 ₪ לשנה (גם אם הם שכירים). 

מה הדו"ח כולל? 

הדו"ח השנתי יכלול את כל הנתונים שרשויות המס צריכות כדי לקבל את תמונת המצב העדכנית של אותה שנת מס על העסק או על אותו אדם הנדרש להגיש את הדו"ח. הדו"ח יכלול את כל מקורות ההכנסה, גם מעבודה וגם מעסק והכנסות מקצבאות, מהשכרת נכסים ומתיקי השקעות. הוא יכלול את כל ההוצאות המוכרות לצרכי מס, לדוגמה שכר דירה, הוצאות עבור רכישת ציוד, יעוץ מקצועי והוצאות פרסום. הדו"ח יכלול גם תשלומי מיסים, מקדמות, ניכויי מס והפקדות שונות לקרנות השתלמות, פנסיה, חסכונות ועוד. 

אילו אפשרויות יש להגשת הדו"ח?

את הדו"ח ניתן להגיש בכמה דרכים – באינטרנט או באמצעות יועץ מס או רואה חשבון. אם כבר יש לעסק רואה חשבון, הרי שתפקידו לבצע את ההגשה על סמך כל המידע העומד לרשותו ואליו יש לו גישה מלאה. אם מדובר על אדם שנשכר עבור השירות, הוא בהחלט יכול לקבל גישה למסמכים השונים, להרכיב את הדו"ח באופן מקצועי ולמצוא פרצות ובעיות שונות שיכולות להוות מכשול בהמשך הדרך. מי שיבחר להגיש את הדו"ח באופן עצמאי יוכל לעשות זאת באתר רשות המיסים, מומלץ לקרוא על התחום לפני ההגשה ולהבין בדיוק כיצד יש למלא את הדו"ח ואילו מסמכים נלווים יש להגיש. 

רוצה להגיש דו"ח באופן מקצועי? מומלץ להיכנס לכאן – https://www.ucan2.co.il/דוח-שנתי-הצהרת-הון-2/

מה עוד כדאי לדעת על הדו"ח?

הדו"ח השנתי אמנם חשוב לרשות המיסים כדי לדעת מהי השומה המדויקת של הנישומים השונים שלה, אך הוא חשוב באותה המידה גם לעסק עצמו. באמצעות הדו"ח ניתן לקבל תמונת מצב מלאה של המצב הפיננסי בעסק באותה השנה. ניתן לדעת בדיוק היכן עומדות ההוצאות לצד ההכנסות, האם יש צורך לשלם עוד מס או לקבל החזרים עבור המס ששולם, האם יש צורך לייעל תהליכים או לבצע השקעות עם הרווחים שהתקבלו ועוד. 

כמו כן, כדאי לדעת שאי הגשת הדו"ח הנה עבירה פלילית, מי שלא יגיש את הדו"ח בזמן עלול להיות חשוף לקנסות ואף לתביעה. לסיכום, ההמלצה הנה לעמוד בזמנים, להגיש את הדו"ח באופן מקצועי ומלא ולעשות זאת תוך הבנה מעמיקה לגבי אופן הגשת הדו"ח כדי להימנע מטעויות או להיעזר באנשי המקצוע שזהו תחום מומחיותם. 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים