מה לעשות עם נזילת מים בקיר שלך

תוכן עניינים

דליפה לא מזוהה היא מורטת עצבים. אין דרך לדעת את היקף הבעיה או הנזק שנגרם עד שתמצא ותתקן את המקור. אם אתה חושד שיש נזילה בתוך קיר, אל תיבהל – ייתכן שתוכל לטפל בה ללא תחזוקה גדולה או הפגזות לתיקון.

זהה את הדליפה

נזילות מים הן לרוב בגלל חרירים במערכת האינסטלציה שלך או כשלים קטנים באיטום או בחומרים חיצוניים אחרים. מים לוקחים את הדרך הקלה ביותר למטה אל הקרקע, ולכן הם נוסעים לרוב לאורך המסגרת בקירות. אם אינכם בטוחים, השתמשו במד לחות כדי לברר אם רמות הלחות בביתכם נמצאות בפרמטרים נורמליים ובמצלמת אינפרא אדום לאיתור רטיבות בקיר וכדי לחפש נזילות מאחורי הקירות והתקרות.

 

מקורות פוטנציאליים

לאחר שאישרת שאכן יש לך דליפה, תצטרך לזהות את המקור. ייתכן שהמקום בו אתה רואה המים או הלחות אינם נמצאים בדיוק במקום שבו נמצאת הדליפה, כך שזה עלול לקחת קצת בדיקה.

בדיקת פנים

כדי לקבוע אם הנזילה נובעת מצנרת פגומה, סגור את כל הברזים והמכשירים המשתמשים במים בביתך, ורשום את המספר על מד המים. המתן לפחות שלוש שעות, ובדוק שוב את מד המים. אם כמות המים בשימוש עולה, זה סימן טוב שהנזילה מגיעה מצנרת פנימית. שיטה זו פחות יעילה בבתים בהם שירותים פועלים כל הזמן או ברזים שמטפטפים, ומד המים שלכם יצביע על עלייה קלה מהמספר המקורי שרשמתם.

 

בדיקת חוץ

אם אינסטלציה פנימית היא הבעיה, העבר את הבדיקה החוצה. בדוק אם יש מרזבים סתומים, מפלונים ואיטום שנפגע, ובדוק את ההבהובים בחדירויות חיצוניות כגון פתחי אוורור, ארובות, חלונות ודלתות.

 

מפלס תחתון

אם הדליפה שלך עוברת במפלס התחתון, ייתכן שיש לך בעיות חיצוניות מתחת. הסיבות השכיחות לנזילה מסוג זה הן צנרת מתזים שבורה, ניקוז לא תקין ממפלים, או ניקוז זרמים או דירוג המשתפל לכיוון הבית.

 

תיקון הדליפה

אם עבודת הבילוש שלך השתלמה, כעת אתה יודע מאיפה מגיעה הדליפה. הגיע הזמן להגיע לתיקונים.

 

אינסטלציה פנים

אם מצאת את נזילת המים שלך בתוך הקיר, אז יש לך יותר מתיקון אינסטלציה פשוט על הידיים ואולי הגיע הזמן לקרוא למקצוענים. הם היו חותכים את הקיר, קובעים את המיקום המדויק של הנזילה ומחליפים את החלקים הפגומים. לאחר מכן טלאי את הקיר, משייף, יסוד וצבע. אם יש לך טיח או שהנזילה היא מאחורי אריחים או לבנים, קבלן מקצועי הוא ההימור הטוב ביותר שלך.

 

דליפות חיצוניות

מרזבים ופליטות: יש לנקות את המרזבים והנפות וללא פסולת אחת או פעמיים בשנה. ביצעו בדיקות שוטפות, גם אם יש לכם מגני מרזבים על מנת לוודא שהמים זורמים בחופשיות במערכת ומופנים מהבית.

 

איטום: התחל עם גרידה של האיטום הישן. ודא שיש לך את הסוג הנכון, עבור פרויקטים חיצוניים, זה בדרך כלל אטם גומי בוטיל. חותכים את הצינור, טען את אקדח האיטום ומרח בזווית של 45 מעלות בתנועה איטית ועקבית.

 

מהבהב: מהבהב מתייחס למחסום מתכת המותקן במקום בו הגג פוגש כל קיר אנכי, כגון ארובות, צוהר או פתחי גג. ישנם שלושה סוגים עיקריים: מהבהב בסיס, מהבהב צעד והבהב נגד. ארובה משתמשת בכל שלושת הסוגים כדי למנוע כניסת מים דרך הגג שלך.

 

שים לב, חשוב לפני להתייעץ עם איש מקצוע על מנת שהמענה לבעיה יהיה מקצועי ביותר, יש מצבים גם שאיש המקצוע יכול לאתר חול מתחת לרצפה ואז ינתן שירות של ייבוש חול מתחת לריצוף, הכל יכול לקרות.

 

דליפות חיצוניות מתחת לדרגה

אלה הם לרוב הקשים ביותר לאבחון ולתיקון.

 

מערכת ספרינקלרים: החלפת קטע צינור במערכת הממטרות שלך תפתור בעיה זו. טירוני אינסטלציה צריכים להתקשר לחברת ספרינקלרים לטיפול בתיקון. אחרת, השיטה הפשוטה ביותר היא להשתמש בחיבורי דחיסה.

 

דירוג: הדירוג צריך תמיד להיות בשיפוע הרחק מהבית. עם זאת, תיקון הדירוג אינו פשוט כמו הערמת לכלוך ליד יסוד הבית. אתה צריך שישה עד שמונה סנטימטרים של מרווח בין הציפוי שלך ליסוד הבית שלך כדי למנוע נזק מבני. דירוג נכון עשוי לדרוש אישורים, ולעתים קרובות עלול לקרוע את כל הדשא שלך. זהו פרויקט המומלץ להתמודד על ידי מעצב נוף מקצועי.

 

איטום מרתף: ייתכן שהקירות במפלס התחתון שלך זקוקים למערכת איטום מלאה. בבתים מסוימים, שבילים, דקים, פטיו או בתים של השכנים מונעים את התקנת האיטום על קירות חיצוניים אחד או יותר. במקרים אלו, ניתן להזיז את המערכת פנימה על ידי הוצאת תעלות לרצפה, התקנת ניקוז רצפה ומערכת משאבת בור להסטת המים לאחר כניסתם.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים