מה ההבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות?

תוכן עניינים

הרבה אנשים מנסים להבין מה ההבדל בין קופת גמל או קרן השתלמות כדי להבין איפה כדאי להם לחסוך ולהשקיע את כספכם. המומחים של פתרונות עדיפים עושים לכם סדר בדברים.

 

להשוות בין תפוחים לתפוחים, ולא בין תפוזים לתפוחים

ראשית, כדי שנוכל לדבר על ההבדל חשוב לנסות ולהבין למה בדיוק אתם מתכוונים בשאלה מה ההבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות. קופת גמל היא אחד מתוך שלושה מוצרים המיועדים לטובת חיסכון פנסיוני במסגרת חוק פנסיה חובה, מהסוג שבו הכסף ננעל שאתם מגיעים לגיל פרישה ורק אז אתם יכולים למשוך אותו כקצבה חודשית. לעומת זאת קרן השתלמות היא מוצר פיננסי המיועד לחיסכון בינוני שנע בין 3 ל- 6 שנים. לאחר פרק זמן זה, החיסכון נפתח וניתן למשוך את מלוא הסכום שהצטבר ללא תשלום מס רווחי הון. עם זאת, ניתן להמשיך ולחסוך במוצר זה במטרה לעבות את הקצבה שתקבלו בגיל פרישה.

כלומר, מאחר ומדובר בשני מוצרים שונים המיועדים למטרות שונות, כדאי לשאוף שיהיה לכם את שניהם (זאת בהנחה ואין לכם מוצר פנסיוני אחר כמו קרן פנסיה או ביטוח מנהלים שאינו מנוצל במלואו).

 

אז מול מה כן אפשר להשוות?

יתכן והתכוונתם להשוות בין קרן השתלמות לקופת גמל להשקעה. מדובר בשני מוצרים שאין חובה להשקיע בהם. יש ביניהם לא מעט קווי דמיון אך גם כמה הבדלים חשובים, אשר אליהן נתייחס במאמר זה.

ראשית, לקרן השתלמות קיימת תקרת הפקדות: לשכירים שמפקידים יחד עם המעסיק שלהם זה סביבות ה- 15 אלף ולעצמאים כ- 19 אלף ₪. לעומת זאת, בקופת גמל להשקעה התקרה היא כ- 76 אלף לשנה, וכל בעל תעודת זהות ישראלית יכול לפתוח לעצמו כזו קופה, בכל גיל. לקופ"ג להשקעה ניתן להפקיד רק באופן עצמאי.

הבדל נוסף הוא הנזילות של הכסף. בקופ"ג להשקעה ניתן למשוך את הכסף בכל רגע שתבחרו, בכפוף לתשלום מס רווחי הון (אלא אם כן בחרתם למשוך את הכסף כקצבה לאחר גיל פרישה ואז תהיו פטורים ממס). לעומת זאת קרן השתלמות הופכת לנזילה רק כעבור 6 שנים (או 3 במידה ואתם מחליטים להשתמש בכסף לטובת לימודים). כאשר היא הופכת לנזילה ניתן למשוך את כל הסכום או את חלקו בפטור ממס רווחי הון.

אז מה עדיף – קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה?

כאמור, קופת גמל מיועדת לטובת חיסכון פנסיוני, אך לצדה קיימת קופת גמל להשקעה שמזכירה באופייה את קרן ההשתלמות, וכדאי שיהיה את שתיהן. במאמר זה כיסינו את ההבדלים המהותיים בין המוצרים האלה. חשוב מאוד לבצע השוואה בין המוצרים ובינם לבין עצמם באופן יסודי, כדי להגדיל את הפוטנציאל של התשואה (=הרווח). אתם מוזמנים לפנות למומחים של פתרונות עדיפים שמביאים איתם ידע עשיר, ניסיון ועבודה צמודה עם כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בארץ. צרו קשר עוד היום ותיהנו מייעוץ אובייקטיבי, שירות מקצועי ושקט נפשי.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים