מדוע כתיבת עבודה אקדמית הפכה למצרך מדף מבוקש בשנים האחרונות?

תוכן עניינים

גילוי נאות: אני הגעתי לתחום של עבודות אקדמאיות במקרה, איפושהוא באיזור הדימדומים של שנות ה-2000 המוקדמות…וואו…הזמן ממש עף כשמבלים.

בתקופה החשוכה ההיא, כשהאינטרנט היה עוד טרי, לפני שהמציאו את פייסבוק ולפני שמישהו מאיתנו דימיין אפילו שיהיה דבר כזה שנקרא אינסטגרם. לפני שתיארנו לעצמנו שכל תמונה משפחתית תצולם בראש ובראשונה מתוך מחשבה על כמה לייקים נקבל כשנפרסם אותה, לפני שהיה לנו צורך לצלם כל מנה שהוגשה לנו במסעדה כדי להשוויץ לעולם על האוכל השווה שאכלנו ובתקופה שהיינו, ממש, מדברים, עם אנשים – כאילו, עם מילים והכל.

לפעמים אפילו היינו נפגשים עם אנשים ובמשך כל הזמן שהיינו איתם, היינו מרוכזים רק בהם – בלי לדעת מה כל שאר החברים שלנו, הדודים, החתיכה מכיתה ", או הסבתא של השכן מהדירה שמעלינו עושים באותו רגע. אז בימים ההם, רוב הסטודנטים כתבו בעצמם את העבודות שלהם.

במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב, היינו 'נעזרים', במי שלמדו איתנו לתואר. אני למשל, הייתי נכס של ממש לאלו שלמדו איתי. היינו יושבים יחד בחבורה, סביב שולחן האוכל העגול הגדול בבית שגרו בו קבוצה של משהו כמו 6 חבר'ה מהשנה, אני הייתי כותבת, וכולםםםם היו מעתיקים ממני..

קצת מעצבן כשחושבים על זה היום. בפרספקטיבה היסטורית. אז לא היה אכפת לי כל כך. אבל מאז זרם הרבה ביוב בירקון…(נדמה לי שגם כמה ספורטאים נסחפו שם מאז…אבל – זה כבר סיפור אחר)

היום החיים שלנו הם חיים באינסטנט. אנחנו רוצים את זה כאן ועכשיו ומיד ואם אפשר גם אתמול. האמת היא, שהרבה יותר קל היום לכתוב עבודות אקדמאיות בתשלום. פעם, בתקופה החשוכה ההיא שדיברתי עליה, היה צריך ללכת, פיסית (!!) לספרייה כדי לחפש חומר. היום לא צריך.

הכל זמין ברשת. ועדיין, אנחנו מחפשים קיצורי דרך. הסיבה העיקרית לזה היא, לדעתי, שפשוט אין לנו זמן (טוב, וגם, נהיינו עצלנים יותר). יש הרבה יותר דברים הרבה יותר מעניינים לעשות. אנחנו צריכים גם להספיק את כל הבילויים האלו שנוכל לפרסם אותם ברשת. צריכים גם לתקתק הרבה שעות עבודה, כי המעבידים של ימינו מצפים שנהיה זמינים 24/7 ולחלקנו, יש גם ילדים שמתעקשים, מסיבות לא ברורות, לדבר אלינו בכל שעות היום. מי יכול להתרכז ככה בלכתוב עבודה אקדמאית? והנה אותה רשת נחמדה שגוזלת לנו את הזמן שלנו, מציעה לנו גם את הפתרון הקל והמהיר: תקנו עבודה. אנחנו קונים הרי הכל ברשת. אז למה לא עבודה? אז קונים גם עבודות. קל.

מילת אזהרה: אנשים שמציעים לכם לרכוש עבודות שהם יכתבו עבורכם, הם בהרבה מקרים מפוקפקים מאד. ולכו תדעו איזו עבודה תקבלו ומאיפה העתיקו אותה. העבודות בסמרטר, נבדקות על ידי צוות מקצועי (כלומר, אני) ואתם יודעים, שאתם יכולים להיעזר בהם בכתיבה עצמאית. מעבר לכך, יש לכם תמיד למי לפנות אם יש בעיה. כי אנחנו כאן. כבר מאותה תקופה 'חשוכה' שהיו כותבים לבד.

 

 

PEXELS
צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים