מאפייניהם של תריסי גלילה חיצוניים

תוכן עניינים

בכתבה זו נעסוק בהבדלים בין תריסים לבית לעומת תריסים לעסק, וכיצד הם באים לידי ביטוי ברמת הפונקציונליות, העלויות וחומרי הגלם. נתחיל ונפתח, שההפרדה בין תריסים לבית לתריסים לעסק מתבססת על הפונקציה של התריסים. לדוגמה, אם נבחן את הסוגים העיקריים הקיימים בשוק, נוכל לראות שיש למעשה 3 סוגים בולטים: תריסי שלב מוקצף, תריסי שלב משוך ותריסי שלב משוך אור. כל אחד מהם מאפשר איכויות שונות, שיכולות לאפשר לתריס להתאים לצרכים שונים ואי לכך ובהתאם לזאת עבור עסק ו/או בית. למה הכוונה?  מאפייניו של כל תריס יכולים להעיד אם הוא יכול להתאים למטרות עסקיות או ביתיות. תריסי גלילה לחנויות לא יהיו תריסים שבירים ועדינים, אלא כבדים ומאובטחים ואף כאלו עם רצועות ביטחון, ותריסים ביתיים בהחלט יכולים להיות זולים ועדינים יחסית באם אין דגש על אבטחה.

 

מאפייניהם של תריסי שלב מוקצף – לא לחנויות ועסקים

נתחיל בסוג הראשון, תריסי שלב מוקצף. סוג זה הוא יחסית שביר יותר מסוגים אחרים של תריסים. הסיבה לכך היא כי הוא עשוי מחומר אלומיניום דק יחסית, המכיל בתוכו גם פוליאוריטן מוקצף. הפוליארטין הוא חומר מבודד מהיבט האקוסטי והתרמי, ועל כן יש יתרונות שישמש למטרות פנימיות, ואף ביתיות. התריס יכול להתאים לחלונות בגודל של עד כשלושה מטרים. אפשר לנסות להתאים אותו למפתחים גדולים יותר, אלא שבמקרה זה, בעקבות הרכבו הוא פשוט יתחיל להתעגל פנימה. זה יהיה פחות פרקטי מבחינת הפתיחה והסגירה שלו והמראה יהיה פחות אסתטי.

על כן, תריסי שלב מוקצף מתאימים פחות כדי לשמש עבור תריסי גלילה לחנויות. וזאת כי הם פחות מאובטחים בעקבות החומר הקל והעדין יחסית שקל לשבור ואף להרים. בקומות גבוהות הם יכולים להתאים, באם לא צפוי שמישהו ינסה להרים אותם. בנוסף, הם אכן זולים יותר. מה שיכול לאפשר להם להתאים יותר לשימוש ביתי. העלויות עבור סוג זה יכולות לנוע סביב 450-600 ₪ למ"ר מבלי להחשיב מע"מ ועלויות התקנה.

 

מאפייניהם של תריסי שלב משוך – יכול להתאים לחנויות ועסקים

הסוג השני שנרצה לסקר, יהא זה של תריסי שלב משוך. תריסים אלו יכולים לשמש תריסי גלילה לחנויות, וזאת כי על אף שגם במקרה זה הם עשויים מפרופיל אלומיניום, אלא שכעת מדובר על אלומיניום עבה וחלול שיכול להתאים לפתחים גדולים יותר מאשר שלושה מטרים. בין כל שלב ושלב ישנם חורים קטנים המאפשרים הכנסת אוויר. היתרון "העסקי" שלהם, הוא רמת הבטיחות המוגברת, וזאת כי הם מאתגרים יותר להרמה. הדבר יכול להתבטא גם בעלויות הפרמיה הביטוחית על בית העסק והבית הפרטי. המשקל אגב יכול לשמש גם כחיסרון לאור כך שבאם יש להם מנוע, הוא צריך לעבוד קשה יותר כדי להרים ועל פי כן אפשר שהוא יצטרך תחזוקה ותיקון במקרה הצורך.  סדר גודל עלויות לתריס משוך יכול להיכנס לטווח של 800-1,000 ₪ למ"ר ללא התקנה וללא מע"מ.

 

מאפייניהם של תריסי שלב משוך אור – גם יכול להתאים לחנויות ועסקים (אפילו מאוד)

הסוג השלישי של התריסים דומה לקודם שסיקרנו. מדובר על שלב משוך אור, שכאמור דומה בהחלט לשלב משוך "רגיל", אלא שבמקרה זה הרווחים בין כל השלבים יכולים להיות גדולים יותר. כך שלא באמת צריך לפתוח את כל התריס כדי להכניס אור. יתרון נוסף, הוא היכולת לשלב רצועות ביטחון שיכולות לחזק את התריס אף יותר ולהגן מפני פריצות. אפשר שרצועות ביטחון שכאלו אף יתקבלו בברכה על ידי חברות ביטוח שונות מה שיכול להשפיע על מחיר הפרמיה. אי לכך ובהתאם לזאת יש לסוג זה הן אלמנט אסתטי (הכנסת אור) והן אלמנט פונקציונלי (בטיחות והשפעה על עלויות פרמיה ביטוחית). תריס זה בהחלט יכול להתאים הן לעסק והן לבית.

סדר גודל עלויות עבור תריס שלב משוך אור יכול לעמוד על ובתוך טווח של 950-1,200 ₪, גם כן ללא התקנה ומבלי להחשיב מע"מ במחיר.

 

מאפייניהם של תריסי גלילה חיצוניים ופנימיים – מה ההבדלים?

ישנם הבדלים מסוימים בין תריסי גלילה חיצוניים לעומת אלו הפנימיים. השוני המיידי הוא כמובן המיקום בין פתרונות ההצללה. זה שנמצא בחוץ מספק הן הגנה חיצונית והן המשכיות של עיצוב המבנה. וזה שמותקן בפנים משמש הן המשכיות לעיצוב הפנים והן פיזור שמש עדין יותר.  קיים הבדל נוסף, גם ברמת החומרים בין סוגי ההצללות והתריסים. שכן, תריסים פנימיים יכולים להגיע במגוון רחב יותר של חומרים, לאור כך שהם למעשה נמצאים בתנאי פנים. לא סביר שהם יצטרכו לעמוד בפני סופות, קרני שמש ישירות,  גשמים, פריצות וכיוצא בזה. כך שהדרישה היחידה היא שהם יצליחו לסנן אי אילו קרני שמש, עוצמות מסוימות של רוח ויתאימו לרצון המעצבים.  ואילו תריסים הנמצאים בחוץ צריכים לשמש הן להגנה מפני פריצות, והן להגנה מפני אלמנטי מזג האוויר. בין אם מדובר על שמש, רוח, גשם וכיוצא בזה ולהחזיק מעמד תוך כל החשיפה הזאת.

על כן תריסים חיצוניים צריכים להיות מורכבים ממתכות חזקות וחסינות לקורוזיה, שיכולות לספק אלמנט בטיחותי מסוים למבנה. בעוד שתריסים פנימיים יכולים להיות מורכבים גם מפלסטיק ואף עץ עדין. תריסים חיצוניים יכולים לתרום גם לבידוד המבנה, בכך שהם מונעים מאלמנטי מזג האוויר מלחדור דרך המפתחים. ובכך תומכים בשימור הטמפרטורה בתוככי המבנה ואף להוזלה בעלויות החימום/קירור.

 

הבדלים בהתקנה ובעלויות בין תריסים פנימיים וחיצוניים

למעשה, קיימים הבדלים גם בסוגיית ההתקנה של שני סוגי התריסים. תריסים חיצוניים אפשר להתקין הן עצמאית והן עם בעל מקצוע, אלא שבאם מדובר על תריסים כבדים ויקרים ודומיננטיים כמו אלו שניתן לעשות בהם שימוש עבור תריסי גלילה לחנויות, ייתכן שהתקנה מקצועית תהיה עדיפה. תלוי בהקשר. ואם מדובר על קומות גבוהות ייתכן וההתקנה תהיה מורכב יותר.  העלות של התקנה מורכבת עשויה להיות גבוהה יותר, מאשר התקנה של תריסים פנימיים.  תריסים פנימיים אפשר להתקין עם בעל מקצוע, כמו גם עצמאית, תלוי בהקשר ובידע המקצועי המקדים.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים