כתיבת סת"ם מקצועית

תוכן עניינים

התורה והמצוות מלוות את העם היהודי במשך אלפי שנים, ושומרות על אופיו הייחודי. בגיל מצוות אנו מציינים את המעבר מילדות לבגרות באמצעות הנחת תפילין וקריאה בתורה של הנער הצעיר, בשבתות וחגים אנו קוראים מתוך ספר תורה כתוב בדיו מיוחדת על גבי קלף, ובכניסה לבית חדש אנו קובעים מזוזות על משקוף של כל דלת.

 

מיהו סופר סת"ם

מי שמומחה בכתיבה של ספרי תורה, תפילין ומזוזות נקרא סופר סת"ם, שזה ראשי התיבות של מצוות אלו הדורשות כתיבה מיוחדת במינה. לא מדובר בכתיבה רגילה – נדרשת כאן מיומנות, דיוק, שמירה על כללים וסטנדרטים מאוד מיוחדים על מנת שהמוצר בסופו של דבר יהיה כשר ומהודר.

 

מחיר של תפילין

את התפילין, תשמישי הקדושה בהם משתמשים מדי בוקר בבית הכנסת בזמן תפילת שחרית, יש להכין מקלף מהודר ובכתיבה משובחת. את התפילין רוכשים סמוך לגיל בר המצווה של הנער, והם מלווים אותו לאורך כל חייו עד אשר יצטרכו תיקון או החלפה בשל נזק שנגרם חלילה.

גם אם לא קורה משהו מיוחד לתפילין, רצוי ביותר לבדוק אותם אחת לשנה או לכמה שנים, ולבדוק שהכתב קריא, שהכתב לא השתבש, שהקלף לא נהרס ושהתפילין למעשה עדיין כשרות בברכה. שירות של בדיקה תפילין עולה כמובן כסף. כמה עולה בדיקת תפילין? בדרך כלל לא הרבה – עד כמה מאות בודדות של שקלים במקרה הכי קיצוני. המחיר יכול להשתנות כתלות במקצועיות והשם הטוב של סופר הסת"ם, כמו גם הצורך לבצע תיקון במידה ומוצאים טעות או תקלה.

 

ספר התורה של עם ישראל

ספר התורה מהווה את הלב של העם היהודי, הסמל הבלעדי של העם שיצא ממצרים ושמע את עשרת הדברות. את ספרי התורה אנו מוציאים מן הארון וקוראים בו בשני וחמישי, שבתות, ראשי חודשים וחגים ומועדים. ספר התורה מכיל את כל חמשת החומשים, וישנן הלכות רבות וקפדניות בכל הנוגע לאופן יצירת הקלף, עיבודו מן העור, וכמובן כללי הכתיבה הנוקשים והחדים.

 

כמה זה יעלה לכם

אז כמה עולה ספר תורה? כתיבה של ספר תורה אורכת זמן רב. הכנות מרובות, דיו לכתיבה, קולמוסים ועוד הכנות שסופר הסתם צריך להתכונן אליהם מדי יום בבואו להוסיף או בכתב. לכן, מחירו של ספר תורה אינו זול כלל ומשקף את המאמץ והזמן שהוקדשו לכתיבתו. אז למענה על שאלתכם כמה עולה ספר תורה – מחיר של ספר תורה יכול לנוע מסביבות 80 אלף שקלים לסופר סת"ם מתחיל ללא ניסיון ועד 150 אלף שקלים לסופר סת"ם מנוסה ומומחה, אך כאמור מדובר רק בהערכה גסה והמחיר יכול לעלות או לרדת בשל פרמטרים שונים כמו זמן הכנה, מוניטין, רמת הידור ועוד.

אם אתם צריכים להזמין ספר תורה לעילוי נשמת נפטר ולהכניסו לבית הכנסת שלכם, אם אתם צריכים זוג תפילין לבר המצווה של הבן או כמה מזוזות חדשות לבית החדש – כאן תמצאו סופר סתם מומחה ובעל ניסיון שיכול לספק לכם את כל זה!

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים