כל מה שאתם צריכים לדעת על טחינת קפה

תוכן עניינים

אם אתם אוהבים להכין לעצמכם קפה איכותי בבית, אתם מוכרחים להיות מודעים לחשיבות של טחינת קפה מדויקת, בהתאם לדרך בה אתם מבשלים את הקפה ולסוג הקפה (אספרסו, קולד ברו, פרנץ' פרס וכו'). לא משנה אם יש לכם פולים מעולים ומכונה מקצועית – אם לא תטחנו את הקפה במידה הנכונה, לא תפיקו ממנו את המרב.

בחירת מטחנת קפה איכותית היא הצעד הראשון. לאחר מכן, עליכם להכיר את מידות הטחינה השונות, ולדעת מהי המידה המתאימה עבור המשקאות האהובים עליכם.

למה זה כל כך חשוב?

מידת הטחינה של פולי קפה, משפיעה באופן ישיר על מיצוי הטעמים והארומות שלהם. אם תדעו בדיוק כמה לטחון, תוכלו להימנע ממיצוי יתר ולהיפך. אם לא תטחנו את הפולים מספיק, לא תפיקו מהם את הטעם הטוב ביותר. אם תטחנו מעבר למה שצריך, תפיקו יותר מדי טעם (כן, יש דבר כזה).

  • הטעם של קפה לא טחון מספיק – חמוץ, חומצתי ומלוח
  • הטעם של קפה טחון מדי – מריר וחלש

סוגי מטחנות קפה

יש שני סוגי של מטחנות קפה: להבים ודסקית. יש מטחנות מהסוג הראשון שמסוגלות להשיג תוצאות טובות, אבל באופן כללי מומלץ לבחור בסוג השני. בניגוד לסכינים, שמרסקים את הפולים ומתקשים לטחון את כולם בגודל אחיד, הדסקית מסתובבת בקצב אחיד וטוחנת את הפולים בעקביות.

מעבר לטחינה העקבית, למטחנת דסקית יש יתרון נוסף: בניגוד למטחנת להבים, שמצליחה להגיע למידה הרצויה רק על ידי הפעלה במהירות גבוהה, מטחנת דסקית מצליחה לעשות את זה גם במהירות יחסית נמוכה. זה אומר שמטחנות כאלה פולטות הרבה פחות חום בתהליך, וכך הקפה שלכם מגיע טרי ככל האפשר לשלב הבישול.

שימו לב: שני סוגי המטחנות מגיעים בגרסה ידנית או בגרסה אוטומטית. הבחירה בין שתי הגרסאות תלויה בעיקר ברמת המאמץ שאתם רוצים להשקיע בטחינה, מכיוון שניתן למצוא מטחנות טובות כך או כך.

מהן מידות הטחינה השונות של פולי קפה?

נהוג לחלק את הטחינה לשבע רמות, כאשר כל אחת מהן מתאימה לשיטות אחרות של הכנת קפה. אתם ממש לא אמורים להשתמש באותה מידת טחינה לכל משקה, ויותר מזה – יש מידות טחינה שלא מתאימות למכונות מסוימות.

אם עד עכשיו טחנתם תמיד את הקפה שלכם לאותו גודל, זה הזמן להכיר את המידות השונות:

  • טחינה גסה מאוד – קפה בכבישה קרה (קולד ברו)
  • טחינה גסה (בערך בגודל של מלח ים) – פרנץ' פרס
  • טחינה מעט גסה – קלבר דריפר
  • טחינה בינונית (בערך כמו גרגירי חול) – דריפ קופי
  • טחינה מעט דקה – פור אובר קופי, אירופרס
  • טחינה דקה – או בשמה השני, טחינת אספרסו. כאשר קונים קפה טחון, בדרך כלל הוא מגיע בגודל הזה. מתאימה גם להכנת במקינטה
  • טחינה דקה מאוד (כמו קמח או אבקה אחרת) – קפה טורקי
צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים