יונדאי 'מכונית העם' – מה הופך מותג רכב למבוקש בישראל?

תוכן עניינים

אחרי שנים ארוכות בצמרת טבלת המכירות, יונדאי הקוריאנית כבר ממוקמת עמוק בתוך התודעה של נהגי ישראל. הזדמנות טובה לבדוק איך בדיוק זה קרה

יוני אביב

סקירה מהירה של הערוצים בטלוויזיה שלכם, או דפדוף בעיתוני סוף השבוע, יגלה לכם שתחום הרכב בישראל הוא אחד המפרסמים הגדולים ביותר בשוק. לצידן של הפרסומות לעולם הביטוח, לבנקים או לסל הקניות המשתלם ביותר ברשת המרכולים המשתלמת ביותר, תמצאו תמיד נסיונות למכור לעם הנוהג בציון את הדגמים החדשים של יצרניות הרכב הבולטות בעולם. אלא שעם כל הכבוד למוזיקה הקצבית, הגרפיקה המושקעת והקריין עם הקול הבוטח, כדי להפוך למכונית מבוקשת ופופולרית בישראל, צריך בדרך כלל לשכנע קודם כל את הקהל דרך הנתונים היבשים, ובעזרת הנוסחה הישנה והטובה של המלצה מפה לאוזן. כנראה שמישהו בדרום קוריאה הבין בדיוק את זה קצת אחרי שהתחלף המילניום, וכבר יותר מעשור שיונדאי נחשבת ל'מכונית העם' עבור הישראלים. אחרי שנים של שליטה מוחלטת של היצרניות היפניות השונות, כעת נדמה שהנהג הישראלי מתלבט פחות בין מותגי רכב שנים, ויותר בין יונדאי i30 חדשה ליונדאי i30 יד שניה*. אבל איך בדיוק הפכה היצרנית הקוריאנית למותג רכב מבוקש כל כך? בואו ננסה לענות על השאלה הזאת.

אז איך הפכה יונדאי למכונית העם?

בראש ובראשונה צריך לומר שלפחות בכל מה שקשור לשוק הרכב, הצרכן הישראלי מעדיף מסורתית מותגים אשר יעניקו לו את התמורה הטובה ביותר לכסף. אם במוצרי צריכה אחרים וזולים בהרבה כמו מוצרי חשמל, טלפונים וכד', אנחנו עוד מוכנים לשלם לפעמים קצת יותר כדי לקבל מוצר טרנדי או בעל עיצוב יוצא דופן, כשזה מגיע למכוניות אנחנו מעדיפים לוודא שהמחיר ששילמנו יגלם בתוכו את כל הפרמטרים שחשובים לנו בעולם הרכב. בישראל הפרמטרים האלה הם תמיד רמת האמינות של המכונית, השורה התחתונה של המחיר, ורמת הסחירות שלה (כלומר, עד כמה קל יהיה למכור אותה כמשומשת בעוד כמה שנים).

יונדאי – כפי שאתם בוודאי כבר מנחשים – מצטיינת מאוד בפרמטרים האלה. בכל מה שקשור לאמינות, היצרנית הדרום קוריאנית מוכיחה כבר שנים ארוכות שעם שגרת אחזקה סבירה ובסיסית, ניתן ליהנות מה-i30, ה-i20 או הטוסון שלנו למשך שנים ארוכות. נהגי ישראל אוהבים לחשוב על המכונית שלהם ככזאת שמספיק לתדלק אותה, להגיע לטיפול תקופתי אחת לשנה או יותר, וזהו פחות או יותר. ואם בכל זאת כבר נדרשו לטיפול, תיקון או החלפת חלק – להישאר עדיין בגבולות הסביר מבחינת התמחור. בנוסף, בעידן שבו מחירי הדלק הם ממש פרמטר שחייבים להתחשב בו בבואנו לרכוש מכונית חדשה או משומשת, גם נתונים מרשימים של חסכון בדלק בוודאי מסייעים ליונדאי לככב בטבלאות המכירה של רכבים חדשים או משומשים.

כמובן שבזכות כל המעלות האלה, רמת הסחירות של דגמי יונדאי השונים נחשבת לטובה במיוחד. בין אם מדובר באיוניק ההיברידית או ב-i20  האצ'בק – כנראה שלא יעברו יותר מכמה שעות מרגע שתנסו למכור אחת כזאת, ועד שכבר תתייצבו בסניף הדואר עם הקונה המיועד לטובת העברת הבעלות.

אגב, אחד הדברים שעזרו ליונדאי להפוך למותג נחשק קשור במדיניות המיסוי שהיתה נהוגה בישראל עד לפני כמה חודשים, וסיפקה מחיר תחרותי עבור הדגמים ההיברידיים. העובדה הזאת, ביחד עם הפופולריות ההולכת וגואה של דגמים כמו ה-i30, i20, איוניק ואלנטרה בקרב ציי הרכב של חברות גדולות ובינוניות רבות במשק, הובילה לכך שכמעט כל מכונית שניה או שלישית שתפגשו ברמזור תהיה מתוצרת יונדאי. גם מרגע שבוטלה הטבת המס הזאת בתחילת 2022, סביר להניח שטבלת מסירות הרכבים בישראל עדיין תבליט את המותג מדרום קוריאה, במיוחד כשלוקחים בחשבון את הדגמים החשמליים לגמרי שכבר נחתו כאן (איוניק 5 למשל), ואת אלו שעוד צפויים להגיע בחודשים ובשנים הקרובות.

לסיכום, בהנחה שהפרמטרים החשובים לנהגי ישראל לא ישתנו בקרוב, ועדיין נרצה לקבל מהמכונית שלנו בעיקר אמינות, סחירות ותמורה מלאה לכספנו, כנראה שיונדאי תמשיך להיחשב ל'מכונית העם'. סעו בזהירות.

*הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים