האם שילוח לישראל משתלם?

תוכן עניינים

בעידן הגלובלי ניתן להזמין דרך האינטרנט מוצרים כמעט מכל מקום בעולם. השאלה היא עד כמה זה באמת כדאי, כאשר מוסיפים עלויות שילוח לישראל

העולם שלנו נהיה כפר גלובלי קטן. בעלי עסקים מנהלים חברות מסביב לעולם, שירותי יבוא ויצוא הפכו לזמינים, הטלפונים הסלולריים מאפשרים להיות בקשר כמעט מכל נקודה ובכלל נדמה שאם בעבר מגבלות של זמן ומקום הכתיבו את סדר הדברים, היום זה רחוק מלהיות תיאור של תמונת המציאות.

אחד השירותים שמאפשרים לרכוש מוצרים ממדינות מעבר לים הוא נושא השילוח. שילוח לישראל, למשל, מאפשר לצרכנים במדינה לרכוש כמעט כל מוצר מחו"ל ופשוט להביא אותו לישראל. אפשרויות השילוח הן דרך הים, האוויר או היבשה, כאשר מטבע הדברים לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות.

ישנן מדינות, דוגמת סין, שהלאימה חלק גדול ממערך הדואר והשילוחים. בדרך הזו, המדינה סופגת בעצם את עלויות השילוח והצרכנים בכל רחבי העולם ובכלל זה בישראל מקבלים את המוצר במחיר זול מאוד. מהסיבה הזו, אתרי קמעונאות סיניים יכולים להציע מחירים נמוכים עבור מוצרים שבישראל תג המחיר שלהם גבוה הרבה יותר. יש לכך, כמובן, סיבות נוספות כמו כוח עבודה זול, עלויות מיסוי נמוכות ועוד, אבל גם חיסכון בעלות השילוח מטה את הכף לטובת רכישות דרך אתרי הקמעונאות הסיניים.

מן העבר השני, ישנן מדינות רבות ששילוח מהן לישראל צריך לעבור בדיקה קצת יותר מדויקת. כך למשל, שילוח לישראל ממדינות אירופה או ארצות הברית כרוך בעלויות שלעיתים הופכות את הרכישה ללא משתלמת. לא אחת עלות שילוח לישראל יכולה להיות גבוהה יותר מהמשלוח עצמו, מה שמטבע הדברים הופך את הרכישה ללא כדאית כלל ועיקר.

 

מה כדאי לקנות בחו"ל ולשלוח לישראל?

כדי לענות על השאלה הזו, יש כמה כללים שלרוב יהיו נכונים תמיד:

  • עלויות השילוח עולות ככל שהמוצר גדול או כבד יותר – עבור מוצרים אלו גובים לרוב עלויות משלוח גבוהות מאוד, מה שמפחית את הכדאיות של הרכישה. יחד עם זה, אם מדובר במוצר יחיד מסוגו ואתם מחפשים כבר שנים לרכוש אחד כזה, יכול להיות שעלויות המשלוח הגבוהות תהיינה פחות חשובות ביחס לשמחה שתחוו כשהמוצר יגיע אליכם הביתה.
  • עדיף לשלוח מוצרים קטנים – בין אם מדובר בנעליים, מוצרי ביגוד, קוסמטיקה, חפצי נוי, תרופות, תוספי תזונה או מוצרי הגיינה, מוצרים קטנים זול והרבה פעמים עדיף לקנות מחו"ל. בנוסף למבחר הגדול שיש מעבר לים, ההבדלים במחירים פשוט יכולים להשאיר אתכם המומים.
  • נצלו את ימי המבצעים – סייבר מאנדיי, בלאק פריידי, יום הרווקים הסיני, אמאזון פריים דיי – כל אלו הם רק חלק מימי המבצעים גדולים שנערכים מידי שנה. לא פעם בימים אלו עלויות המשלוח זולות משמעותית או שהמשלוח הוא חינם לגמרי.

שתהיה לכם קניה נעימה!

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים