דוחות התנועה הנפוצים לשנת 2021

תוכן עניינים

כמעט כל ישראלי שעולה על הכביש חושב בחשש על הרגע בו הוא ייתקל באופן כזה או אחר בשוטר תנועה. אנחנו מכירים את התופעה של הורדת הילוך והנמכת מהירות הנסיעה על מנת שלא להיות בולטים או חלילה לעבור בקמ"ש אחד בודד את המהירות המותרת. כשחולפת לידינו ניידת משטרת התנועה אנחנו מקווים בכל מאודנו שלא עשינו שום דבר שמנוגד לחוק, אך יהיו פעמים שנצטרך לעצור בצד, להוציא רישיונות ולהסביר לשוטר למה עשינו את עבירת התנועה אותה ביצענו.

קיימים עשרות סוגים של דוחות תנועה שיכולים להיות כבדים ויקרים למדי בהתאם לגודל העבירה והפעמים שהיא בוצעה. נציץ רגע על דוחות משטרה שהיו נפוצים למדי בשנת 2021 כדי ללמוד מטעויות של אחרים:

דוחות על מהירות מעל המותר

אין ספק שזו היא אחת העבירות השכיחות והמעצבנות ביותר שקיימות על הכביש. גם אם מדובר בסטייה של כמה קמ"שים בודדים, ייתכן ונצטרך לתת הסבר מאוד משכנע לשוטר התנועה שעלול לתפוס אתכם עושים זאת, אך גם זה במרבית המקרים לא יעזור. שימו לב למצלמות התנועה הממוקמות בדרכים, ובפרט כדאי לכם מאוד להתקין ולהשתמש באפליקציית ניווט על מנת לאתר את כל מצלמות המהירות הממוקמות בדרך שלכם.

 

פקיעת רישיון נהיגה או רכב

בחיי היומיום אנחנו לא תמיד ערניים לתוקף רישיון הנהיגה או הרכב.
משרד התחבורה אחראי לשלוח אלינו לקראת מועד החידוש את האגרה ובמקרה והטופס לא הגיע ליעדו, לא נחדש את הרישיון בזמן ונהיה חשופים לסנקציה עונשית.

החל מסוף שנת 2021  חידוש רישיון הנהיגה יהיה עד לגיל 70 באופן אוטומטי ולא נזדקק יותר לדאוג לחידוש הרישיון בזמן.

לגבי רישיון הרכב עדיין קיימת חובה לשלם את האגרה מדי שנה ולעבור מבחן רישוי מעשי במוסך מורשה.
רכבים חדשים פטורים מביצוע המבחן בשנה הראשונה אך אינם פטורים מתשלום אגרת הרישוי.

בתי המשפט נוטים להקל עם מי שדאג לרוץ ולחדש את רישיון הנהיגה שלו, ומנגד מחמירים עם מי שלא.

 

דוח על אי מתן זכות קדימה במעבר חציה

זכות הקדימה של הולכי הרגל בכביש היא מוחלטת גם אם יש מעבר חצייה וגם כשאין.
יחד עם זאת, בשנה החולפת חל גידול משמעותי בדוחות תנועה שחולקו בגין אימת זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה.

כיום החוק קובע כי על הנהג להאט את רכבו עד כדי עצירה כאשר הוא מתקרב למעבר חצייה, ובמיוחד אם בקצותיו מצויים הולכי רגל.

בתי המשפט לתעבורה אינם סלחניים כלפי תאונות המתרחשות על גבי מעבר חצייה אשר הינו האזור הבטוח היחידי עבור הולכי הרגל בחציית כביש.

נהיגה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית

בשנים האחרונות מוקמים יותר ויותר נתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית – אוטובוסים, מיניבוסים ומוניות. על פי רוב, הנתיבים הללו ממוקמים בצד הקיצון של הכביש, קרי הנתיב הימני, והם יהיו מסומנים בקו הפרדה צהוב ובולט. אמנם יש אנשים שחושבים שהנתיב הזה, במידה והוא פנוי, יכול להוות חלופה משולמת לצורך עקיפה. זו תופעה מכוערת למדי של ניצול לרעה של תשתיות כבישי ישראל, ובהתאם לכך העוברים על החוק מסתכנים בקבלת דוחות משטרה ועירייה ולרוב אין דרך טובה להתגונן מפניהם.

 

דוח על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה

מאז שנכנסו הטלפונים החכמים לחיינו, השימוש בהם בזמן נהיגה קפץ שבעתיים. אם קודם לכן כל מה שהיה אפשר לעשות עם הטלפון זה לדבר צמוד לאוזן (דבר שעדיין אסור) או בדיבורית (דבר שמותר בדרך כלל עם סייגים) היום הרי הטלפון החכם משמש אותנו למיליון ואחת דברים, כולל כתיבה וקריאה מתוכו. בשנים האחרונות עשרות אם לא מאות תאונות דרכים, גם כאלו שהיו בהם הרוגים, נבעו משימוש אסור של טלפון נייד בזמן נהיגה. האיסור כולל גם על השימוש בו בזמן עצירה ברמזור או בהמתנה בפקק.

בגלל הסכנה של הסחת הדעת בעת השימוש בטלפון תוך כדי נהיגה נקבע קנס גבוה בסך 1,000 ₪ ובצידו יירשמו לנהג 8 נקודות ברישיון.

 

אי ציות לתמרור/שוטר

התעלמות מתמרור תנועה תוביל לא רק לסיכון גדול לנהג וליתר יושבי הרכב, אלא גם מסכנת את כלל המשתמשים בדרך.

במדינת ישראל קיימת רשות תמרור מרכזית אשר מטרתה, בין היתר, להציב תמרורים בכבישי ישראל.

כל תמרור שהוצב חייב לקבל אישור להצבתו מבעוד מועד, והיעדר אישור שכזה יוביל לביטול העבירה שיוחסה מכוחו.

יתרה מכך ישנם סוגים רבים של תמרורים ובמקרים רבים עיריות ורשויות מקומיות בוחרות להציב תמרורים בהתאם "לרוח המפקד" ולא בהכרח בהתאם לחוק ובאישור רשות התמרור.

אי ציות לשוטר שמורה לך לבצע פעולה כלשהי או להימנע מפעולה יוביל בהכרח לדוח תנועה מתאים ובמקרים חמורים גם לכתב אישום ומעצר.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים