ביטקוין – מה זה וכיצד הוא יכול לשרת אותנו

תוכן עניינים

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשמוע ולקרוא יותר ויותר על מטבעות מבוזרים, מטבעות שאין גוף מרכזי אחד ששולט עליהם והם לא כפופים למדיניות מוניטארית של ממשלה כזו או אחרת. מדובר על מטבעות שנוצרו עם הופעת האינטרנט בחיינו באופן ציבורי, ומטרתם היא לאפשר מסחר ברשת באמצעות מטבע שיכול להתאים לשם כך.

דוגמא טובה הוא ביטקוין. מטבע מבוזר שפותח ב-2008 ומספר חודשים לאחר מכן, בתחילת 2009, החלו להשתמש בו באופן מעשי. מדובר על מטבע מאוד פופולארי שלא מעט סוחרים עושים בו שימוש לצורכי מסחר ברשת כאשר הרבה פעמים השימוש במטבע נעשה אך ורק לצורך מסחר בין סוחרים (אל מול מטבעות אחרים), אך הוא גם נעשה לצרכים אחרים, לצורך עסקאות עבור מוצרים ושירותים שונים.

למטבע ביטקוין יש מספר מאפיינים ייחודים שקיימים בזכות האופן בו הוא נוצר והאופן בו משתמשים במטבע. למשל, להבדיל ממטבעות אחרים אף אחד לא יכול להדפיס אותו, לכן לא יכולה להיווצר אינפלציה, יש כמות מסוימת של מטבעות שניתן ליצור. כמו כן, השער שלו לא נקבע על ידי ממשלות או על ידי הסכמים בינלאומיים, אלא על ידי סוחרים דרך המסחר שלהם. כאמור, אין שום גורם מרכזי ששולט בו.

איך אנחנו יכולים להשתמש בביטקוין?

כל מי שרוצה להשתמש במטבע זה, יכול לרכוש אותו דרך סוחרים ולהחזיק בו בארנק דיגיטלי אשר הגישה אליו נמצאת אך ורק בידיו. הוא יוכל לעשות בו שימוש לצרכים שונים, בין אם זה לרכוש מוצרים ושירותים דרך האינטרנט, להשתמש בו כאמצעי תשלום במדינות שונות וכן אפשר לסחור בו, כאמור, אל מול מטבעות אחרים.

חשוב לציין, שעם הזמן, יותר ויותר גורמים נחשפים לשימוש בביטקוין והופכים אותו לאופציה שימושית מבחינתם. למשל, היום אנחנו יכולים ליהנות מכרטיסי אשראי, שמאפשר לצבור כסף דרך הוצאות שאנחנו עושים באמצעותו, אשר יהיה ניתן להמיר אחר כך לביטקוין. כך אפשר לצבור כמות גדולה של מטבעות ולהשתמש בהם לצרכים שונים.

קל מאוד לעקוב אחרי הערך של הביטקוין, שכן לא מעט גורמים כלכליים מספקים מידע בנושא, ובאופן כללי, אפשר למצוא לא מעט אתרים, מדריכים וקבוצות באינטרנט שמספקות כלים ומידע על המטבע וערכו.

מה צפוי בעתיד למטבע?

קשה להניח עד לאן הוא יכול להתפתח, אך מי שעוסק בתחום וסוחר במטבע, צופה שהשימוש בו רק יגדל במשך השנים, והוא יהפוך להיות חלק בלתי נפרד משוק המטבעות העולמי, למרות שהוא פועל אחרת מהשוק אשר נשלט על ידי ממשלות ובנקים מרכזיים.

אין ספק שהביקוש למטבע יגדל, ככל שיותר ויותר גורמים עסקיים, חברות ואתרי אינטרנט יסכימו להשתמש בו, לקבל אותו, ולסחור איתו. על כן, מי שמתחיל היום לסחור בביטקוין, יכול להיות שבעתיד יחזיק כמות מספקת שתעזור לו לסחור בו.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים