אינטרנט סיבים אופטיים – מה זה ולמה חשוב להשקיע בכך

תוכן עניינים

נדמה שכל מי שחי בישראל בשנה האחרונה, לא יכול לברוח מפרסומים ודיווחים אודות אינטרנט סיבים. משרד התקשורת עושה מאמץ עילאי לחבר את כל חלקי ישראל לאינטרנט מסוג זה, והחברות השונות משקיעות בכך הרבה מאוד זמן וכסף.

עבור הגולש הממוצע, אין בהכרח הבדל בין אינטרנט סיבים אופטיים לבין אינטרנט רגיל, אך מי שהתחבר כבר יודע עד כמה ההבדל משמעותי, ומעבר לכך, מי שמכיר את התחום לעומק והשפעותיו, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות, יודע עד כמה זה יכול להיות משמעותי בהיבטים רבים, הרבה מעבר לגלישה באתרים או צפייה בסדרות וסרטים אונליין.

על מנת להבין את המשמעות של אינטרנט סיבים אופטיים, חשוב לדעת תחילה מה זה ואיך הוא בנוי. לאחר מכן, אנחנו נסביר מדוע חשוב למדינה להשקיע באינטרנט מסוג זה ולמה רצוי מאוד להתחבר אליו, בין אם מדובר לשימוש פרטי ובין אם מדובר לשימוש עסקי, מסחרי או ציבורי.

 

מה זה אינטרנט סיבים אופטיים?

עם השנים, כפי שאנחנו יודעים, החיבור לרשת האינטרנט השתנה באופן מהותי. בתחילת הדרך היינו צריכים להתחבר על ידי קו הטלפון של הבית, לאחר מכן יכולנו להתחבר דרך שקע של קו טלפון מבלי לתפוס את הקו, בהמשך יכולנו להתחבר בצורה אלחוטית כשהמחשב לא היה חייב להיות מחובר לראוטר עצמו.

אינטרנט סיבים אופטיים זה השלב הבא באבולוציה של חיבור לרשת האינטרנט, ולמעשה בקפיצת מדרגה טכנולוגית שמשפיעה באופן משמעותי על מהירות הגלישה וכתוצאה מכך גם על חווית הגלישה.

אינטרנט סיבים, הוא למעשה מעבר משימוש בסיבי נחושת לסיבים אופטיים עשויים זכוכית בעזרת כבלים שמותקנים בכל יישוב, לכך לפחות מכוונת המדינה. שימוש באינטרנט בצורה כזו, מאפשר חווית גלישה הרבה יותר איכותית, הרבה יותר מהירה, בין אם זה מבחינת הורדת קבצים ובין אם זה מבחינת העלאת קבצים לרשת. מומחים גם סבורים, שהרבה יותר לרגל אחרי אנשים ברשת, במידה והם משתמשים באינטרנט סיבים.

יחד עם זאת, צריך לציין, עם כל היתרונות הגדולים והמשמעותיים שיש לסיבים אופטיים, הרי שיש גם חסרון אחד מהותי, זו העובדה שמדובר בסיבים מאוד דקים והם עלולים להינזק במקרים מסוימים, דבר שיכול להשבית את האינטרנט. לשמחתנו, ישנם מספיק אמצעים שיגנו עליהם וימנעו זאת.

 

למה חשוב להשתמש באינטרנט סיבים?

ההסבר לכך הוא פשוט, מדובר באינטרנט הרבה יותר מהיר ואיכותי, ועל כן, עבור משתמשים פרטיים ואחרים, מדובר על כלי שיכול לספק שירות ברמה גבוהה יותר. זו גם הסיבה מדוע משרד התקשורת משקיע הרבה מאוד מאמצים לרשת את ישראל בסיבים אופטיים, בשביל שבכל מקום יהיה ניתן להשתמש באינטרנט מהיר יותר.

היום בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא שורה של חברות שמציעות אינטרנט באמצעות סיבים במחיר משתלם.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים