איך בוחרים מטפל סיעודי?

תוכן עניינים

כולנו היינו רוצים לשמור על אורח פעיל ועצמאי כל חיינו. עם זאת, הגיל עושה את שלו ולעתים קרובות, מגיע שלב בו נזדקק לעזרה. כיום יותר מתמיד, כשתוחלת החיים מתארכת, עולה הביקוש לטיפול רפואי ותמיכה בקרב קשישים. הטיפול הזה עשוי לנוע מסיוע במשימות הבית כמו ניקיון ובישול ויכול להגיע עד לליווי רפואי מקצועי מסביב לשעון. זיהוי מדויק של הצרכים והתאמת השירות הנכון ביותר לצרכים אלו, הם שיבטיחו כיצד יקירינו בני הגיל השלישי יבלו את חייהם. כדי שנוכל לוודא שתמיד תישמר איכות החיים הטובה ביותר עבורם, אלו כמה מהנקודות שכדאי להכיר על אפשרויות הטיפול.

מגוון רחב מתמיד של אפשרויות טיפול סיעודי

עד לאחרונה, היו אלו בני המשפחה שברוב המקרים העניקו את הסיוע הנדרש ודאגו מסביב לשעון לשמור על נוחותם ושלומם של קרובי משפחתם המבוגרים. עם זאת, מדובר במשימה מורכבת ביותר וברוב המקרים, היא אינה בת קיימא. טיפול בקשישים היא משימה הגובה כוחות רבים ודורשת סבלנות ולעתים קרובות גם הכשרה מקצועית. ההתדרדרות המתמדת במצב עשויה להקשות מאוד גם בפן הרגשי על קרובי המשפחה ולהקשות מאוד בשמירה על שגרה תקינה בחייהם האישיים. לכן, פנייה אל טיפול סיעודי תהיה בסופו של דבר בטובתם של כל הצדדים. בין אם נדרש טיפול סיעודי רפואי, ליווי זמני לאחר טיפול או ניתוח או סתם סיוע קל מספר פעמים בשבוע, זה הזמן לדאוג שיעמדו לרשותך הכלים הנכונים לסיוע לאדם היקר לך.

טיפול סיעודי ביתי

קשישים רבים אינם מעוניינים לעזוב את ביתם ולעבור למסגרות דיור מוגן. אין ספק שישנם יתרונות רבים לשהייה בסביבתם המוכרת. במקרים כמו אלו, ניתן לפנות לסיוע ביתי. ישנן סוכנויות רבות המציעות כיום שירותי טיפול בבית הקשיש. גם אם מדובר בצורך מוגבל בזמן, קל מתמיד למצוא מטפל סיעודי זמני כיום שיוכל ללוות אותם בכל צורכיהם. כבר מזמן לא מדובר רק בסיוע במשק הבית, או ברחצה ואכילה בלבד. כיום ישנם מומחים רפואיים גם בתחום זה שיוכלו להעניק טיפול סיעודי רפואי ממתן תרופות וזריקות ועד לביצוע בדיקות והענקת טיפולים שוטפים. כך נוכל לשמור על איכות חיים אופטימלית של האדם המטופל בביתו האישי ולהבטיח כי בריאותו נמצאת בידיים הנאמנות ביותר.

שהייה במסגרות סיעודיות

האפשרות השנייה שעומדת לרשותנו היא מעבר למסגרת סיעודית ייעודית לקשישים. אין ספק שישנם יתרונות לצעד זה. במיקום כזה, מובטחת לנו השגחה מסביב לשעון של צוות רפואי מיומן וכל הכלים הנדרשים לטיפול מיטבי. עם זאת, לא בטוח שהסיוע הזה תמיד נדרש לאדם בכל מצב רפואי. בנוסף, כמובן שעולה הצורך לעזוב את הבית בו נצברו כל החוויות והזיכרונות. כיום, כשישנן כל כך הרבה אפשרויות טיפול סיעודי בבית, רבים בוחרים להישאר בביתם.

אז כיצד לבחור את האפשרות הטובה ביותר לטיפול בקשישים?

אם החלטת לפנות אל מטפל סיעודי פרטי, חשוב לזכור שגם כאן מגוון האפשרויות שלך הוא רחב למדי. זה הזמן לבחון מקרוב את צרכי האדם המבוגר כדי לוודא שיקבל את המטפל המתאים ביותר. כדאי שנשאל את עצמנו באילו פעילויות יומיומיות נדרשת עזרה, אילו תפקודים דורשים לתשומת הלב הקרובה ביותר והאם נדרש טיפול או סיוע רפואי כלשהו. בחלק מהמקרים, כל שיידרש הוא ביקור כמה פעמים בשבוע לסיוע במטלות הבית. במקרים אחרים, יהיה עלינו להסתייע בצוות רפואי מיומן 24/7. כל האפשרויות הללו זמינות כיום ובמקרים רבים, מסובסדות באופן נרחב על ידי הביטוח הסיעודי. תהיה הבחירה אשר תהיה, החשוב ביותר הוא שנוודא שאנו עובדים עם אנשים מקצוע שעברו הכשרה ועם המלצות שנוכל לבנות עליהן.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים