פינוי בינוי בירושלים – האם ניתן לסרב לתהליך?

תוכן עניינים

בעשור האחרון אנו עדים למצב שבו לא מעט ערים מקדמות בשטחן פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. זוהי הסיבה שניתן לראות הרבה מאוד פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים, פרויקטים עם משמועת גדולה. אך מה קורה אם אחד הדיירים מחליט לסרב, ולא מסכים לביצוע ההליך? הרי בסוף הדיירים כולם גרים בבניין, ולכל אחד יש את הדעה שלו בכל מה שקשור להתחדשות עירונית שמביאה איתה לא מעט בלגנים.

 

בעבר הסירוב היה מאוד בעייתי

בתחילת הדרך כאשר דייר אחד היה מסרב, זוהי הייתה בעיה משמעותית להתקדמות התהליך. בעבר היה צריך להשיג את ההסכמה של כל הדיירים בכדי להוציא את ההליך לפועל, ואולי מהסיבה הזאת היה קשה לראות פרויקטים מתקדמים. אך המקרים הללו הפכו להיות מאוד נפוצים, כאשר דיירים ניצלו את הכוח שלהם ופשוט סירבו ללא כל הצדקה. כך כמעט כל פרויקט פינוי בינוי בירושלים ובערים אחרות היא עומד במקום, ולא באמת מצליח לצאת לפועל כי לא הושגה הסכמה של כל הדיירים.

 

היום הרוב הוא זה שקובע

כמובן שלא היה ניתן להשאיר את המצב כמו שהוא, והחוק השתנה בצורה משמעותית מאוד לטובת ביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית. החוק החדש קובע כי הרוב הוא זה שקובע, וסירוב של דייר אחד איננו מספיק על מנת להוריד את הפרויקט כולו לטמיון. רוב מיוחס יאפשר לפרויקט לצאת לפועל, ולרוב הדיירים לקבל את מבוקשם. הקביעה אומרת כי טובת הדיירים היא האלמנט שאמור תמיד לבוא בחשבון, ואל טובתו של דייר אחד בלבד שמחליט החלטות לכולם.

 

אל תלכו ראש בראש עם דייר סרבן

בכל פרויקט פינוי בינוי בירושלים ככל הנראה תמצאו דייר סרבן אחד לפחות, מדובר על מצב מאוד שכיח. העיקרון הוא שלא צריך ללכת ראש בראש על דיירים סרבנים, כי במצב כזה אף אחד לא ישיג את מבוקשו. ההמלצה היא לנסות להגיע למצב של הידברות, בכך שטובת הבניין תהיה בראש סדר העדיפויות. כי אפילו דיירים סרבנים רוצים לראות את טובת הבניין, ולכן אם תלכו איתם ראש בראש לא מן הנמנע כי לא תצליחו לקדם את ההליך.

 

מתי סירוב של דייר יהיה מוצדק?

חשוב לציין כי ישנם מקרים שבהם סירוב של דייר או סירוב של מספר דיירים הוא אכן סביר. מדובר על מקרים שהם הפרויקט איננו רווחי עבורם או במקרה שבו מדובר על פרויקט שעלול להימשך זמן רב. ישנם חוקים בסיסיים הקשורים לביצוע פרויקט של פינוי בינוי בירושלים, ומוטב שהפרויקט כולו יתבצע על פי הסטנדרטים הללו. כך גם אתם תוכלו להשיג את מבוקשכם, וגם לא תצטרכו להתמודד עם דיירים סרבנים. רוצים לקבל עוד מידע לפני שאתם יוצאים לדרך? תוכלו להיכנס לאתר שלנו שבו יש הרבה מאוד מדריכים.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים