מה זה ביקורת מבנים

תוכן עניינים

ביקורת מבנים, יכולה לעזור לגלות ליקויי בנייה. ישנים ליקויי בנייה בעלי משמעות נמוכה, גבוהה או קוסמטית. ליקויי בנייה, הם אלו הקשורים לאי עמידה בתקני הבניה המתוקנים בחוק, בתקנות ובתקנים. ביקורת מבנים, נועדה לחשוף את אותם ליקויים, או שגיאות מהקריטריונים – שהרי, ניתנים למדידה מדויקת, ובכך ניתן לדעת אם הייתה סטייה מהמידה הנתונה עבורם.

 

כדי לגלות ליקויי בנייה

  • ביקורת מבנים, יכולה לחשוף ליקויי בנייה, בין אם התרחשו בשלב הקמת המבנה, התכנון או הביצוע – או לפחות, לנסות.
  • שהרי, כל פרויקט בנייה נסמך על יכולתם של אדריכלים, מנהלים, מהנדסים, הנדסאים, יועצי חשמל, אינסטלציה, איטום וכיוצא בזה. ככל שהגורמים הקשורים לפרויקט הבנייה מתקשרים ביניהם יותר טוב – כך הם מיישמים טוב יותר את ההנחיות הקבועות לבנייה.

https://ibedek.co.il/  הדר בדק בית

ליקויי בנייה אפשריים בשלבי בנייה שונים

  • יש שיגידו, ששלב הביצוע יותר רגיש לליקויים מאשר שלב התכנון, וזה תלוי ביכולתו של הקבלן לבצע את כל העבודות שקיבל, בין אם עקב רשלנות, טעות אנוש, או טעויות של פועלי בניין, וכיוצא בזה.
  • כך שתכנון הנדסי כושל, כמו גם חוסר שיתוף פעולה מדויק, או מתאים והולם בין הגורמים בפרויקט, יחד עם סדר פעולות שגוי וביצוע שלא עומד בסטנדרטים של הגורמים הרלוונטיים – יכול לאפשר הופעה של ליקויים, שביקורת מבנים יכולה לחשוף.

 

לזהות ירידת ערך

נכס שיש בו ליקויי בנייה, יכול להיחשב כבעל ירידת  ערך – ודו"ח שמאי יכול לחשוף את היקפה. כדי לזהות אם ישנם ליקויי בנייה, נגיד – בהקשר של מכירת המבנה לקונה חדש, אפשר שהמוכר, או הקונה – יבקשו מחברה מקצועית המבצעת ליקויי בנייה, או בדק בית – לבדוק את היתכנותם של ליקויי בנייה.

 

ביקורת מבנים מקצועית

חברת בדק בית מומלצת שכזו יכולה לשלוח הנדסאים, מהנדסים, אדריכלים – וכיוצא בזה, כדי לגלות אם אותם ליקויי בנייה קיימים. הבדיקה יכולה להפיק מעין חוות דעת, שיש בה פירוט של מספר סעיפים, או פשוט – של הליקויים הקיימים. כמו גם, יהיה בחוות הדעת, הוכחות לפי חוק שאכן מדובר בליקוי – כמו אסמכתא, או סטנדרט בתקנות שיש כביכול לעמוד בו – שמראה שהדבר שנמצא הוא אכן ליקויי.

 

המלצות לתיקונים אפשריים

כמו גם, יכולה להכיל חוות הדעת, של אותה קבוצה – גם התייחסות לליקוי עצמו, ברמת התיקון וההתייחסות המתבקשת לו – כמו, המלצות ועלויות. את הדו"ח אפשר למסור לקבלן, מה שיכול להניב את האפשרות שהוא באמת ייקח את זה לתשומת ליבו ויתקן בהתאם.

אם הקבלן מתקן, אז הוא מתקן – אם לא, אז לא – אז דייר לא צריך לרכוש, ואם הוא כבר רכש, הרי שיש חוקים שאומרים שקבלן אמור לתקן את הליקויים שהתגלו בדירה, בלאו הכי.

 

לסיכום: ביקורת מבנים

כך, שביקורת מבנים אמורה לספק חוות דעת הנסית, יסודית ככל האפשר – שיכולה לשמש כדוח שמעניק בהירות וידיעה לגבי מה קורה במבנה, כמו גם לשמש כראיה משמעותית במשפט שדן בנושא הזה.

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים