למה אנשים מחפשים חלופות לקבורה דתית?

תוכן עניינים

רוב הנפטרים במדינת ישראל נקברים על פי ההלכה היהודית, ובמילים אחרות קוראים לקבורה הזאת קבורה אזרחית. ככל הנראה יצא לכם לראות לא מעט קבורות המתבצעות באופן הזה, ואולי אפילו גם יצא לכם להשתתף בכמה מהן. אך מה גורם ללא מעט אנשים לחפש חלופות לקבורות הדתיות? זוהי שאלה שעולה על הפרק, ואנו כאן בכדי להסביר את הסיבות שאולי גם נוגעות אליכם.

 

לא כל הנפטרים במדינה הם יהודים

אחת מהסיבות השכיחות ביותר לכך שהביקוש לביצוע שריפת גופות נמצא בעיצומו היא כי לא כל הנפטרים בישראל הם יהודים. לכן אי אפשר לצפות מאנשים שהם אינם יהודים להיקבר כמו שיהודים נקברים. בסופו של יום כל אחד ירצה להיקבר על פי הדת או האמונה שלו, ולכן יש לא מעט אנשים שמחפשים חלופות. כמו שכבר הבנתם החלופה של קבורה אזרחית הוא שריפת גופה לאחר המוות – מדובר על הבחירה השכיחה ביותר.

 

עלויות הקבורה הדתית הן גבוהות

עוד סיבה שכיחה במיוחד שבגינה לא מעט אנשים מחליפים חלופות לקבורה דתית היא העלויות. העלויות של קבורה דתית הן גבוהות במיוחד, ולא מעט אנשים אינם מסוגלים לעמוד בעלויות האלה. במקרה כזה, אותם אנשים יעדיפו לחפש חלופות זולות יותר שיאפשרו להם כבוד אחרון למת. בהשוואה אל מול אפשרויות אחרות ניתן להגיד בפה מלא כי שריפת גופות זולה בהרבה מאשר קבורה אזרחית. כמובן שיש עוד לא מעט אופציות, וכל אחד רשאי לעשות את הבחירה שהוא הכי שלם איתה.

 

קבורה דתית כוללת בתוכה המון בירוקרטיה

אם יצא לכם לקבור בין משפחה או חבר קרוב, ככל הנראה כבר הבנתם כי הקבורה מביאה איתה לא מעט בירוקרטיה. אז במקום שתשלימו עם המצב, ותקבלו את עצמכם את הבירוקרטיה – אתם פשוט יכולים לבחור חלופה אחרת. לא מעט אנשים החליטו כי הם רוצים לבחור באפשרות שתהיה להם קלה ופשוטה, בטח כאשר הם נמצאים בסערת רגשות. האפשרות של קבורה שאיננה דתית היא האפשרות המובילה. רוב האפשרויות האחרות כוללות בתוכן הרבה פחות בירוקרטיה וכאבי ראש.

 

 

 

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים