כמה עולה מודד מוסמך

תוכן עניינים

 

מודד מוסמך הוא זה שלמד כמה דברים, ועבר הכשרות. כמו לדוגמה, מדעי הגאודזיה בטכניון, כמו גם קיבל הסכמה ממרכז המיפוי בישראל. יתרה מכך, מודד מוסמך עוקב, או מתבקש לעקוב, אחר פקודות המדידה – ולעבוד לפי סטנדרטים מסוימים כיאה למקצוע. שכן, אם חושבים על זה, מהמדידות שלו – מתקבלים מידעים רבים שמשפיעים על הבניין עצמו. כך שיש לו חלק משמעותי בעיצוב הבנייה.

 

על פי מה מחשבים עלויות שכר טרחה של מודד מוסמך?

  • כדי לחשב עלות שירותיו של מודד מוסמך, הרי שלוקחים בחשבון הן את היכולות המקצועיות הגבוהות, והן את עצם ההחזקה בהסמכה על פי חוק.
  • כלומר, הוא מגיע עם מתנות מקצועיות מסוימות.
  • ועם זאת, עלויות אלו משתנות ממקרה למקרה, כמו גם ממודד למודד – בין השאר עקב סוג העבודה הנמדדת, וכמובן – על בסיס השעות המושקעות.

 

מה תפקידו בצוות, של מודד מוסמך?

  • מודד מוסמך מטעם היחידה למדידות , יכול להיות אחראי על הכנת תכנית הגשה, הנקראת גרמושקה.
  • את התוכנית הזאת, מגישים למעשה – לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
  • מי שמגיש את התוכנית, מבקש למעשה לקבל היתר בניה. היתר בניה, הוא זה שמאפשר להקים בנייה – לפי תקנות החוק. אם בנייה, או שינוי בבנייה נעשה – ללא היתר, זה למעשה חריגות בנייה. וזה נגד החוק. על כן, ההיתר חשוב – ומודד מוסמך יכול לסייע, ואף יכול להתבקש לתת את חוות דעתו, על תכנית הגשה לאותה וועדה, הגרמושקה.

 

מה החשיבות של הגרמושקה?

בגרמושקה ישנם מסמכים, מפות, תכניות וכיוצא בזה. בין השאר, מפות טופוגרפיות, שהמודד אמון על הכנתן. המפות הללו מעבירות לאדריכל האחראי על הפרויקט – תמונת מצב לגבי השטח, מתוך כך הוא יכול להתרשם ולבסס תוכניות ורעיונות, שיעזרו לו בגיבוש תכנית בנייה.

 

מה החשיבות של המפה הטופוגרפית?

המפה הטופוגרפית מתעדת את תנאי השטח, יחד עם השיפועים והמישורים, קווי מתאר חריגים – וכיוצא בזה. ורבים מהנתונים המתועדים משפיעים באופן ישיר על תכנית הבנייה, כמו גם על מיקומם של יסודות וכלונסאות, של עמודים וקירות תמך, כמו גם מיקום חלונות ומרפסות – ושלל דברים אחרים המושפעים מנתונים שהמודד אסף. על כן, נדמה שחשיבותו בכוח הבנייה – היא רבה.

 

מחירים לדוגמה פר שירות

  • שירות זה, של מודד מוסמך, לטובת הכנת הגרמושקה – כולל ביצוע מדידות שטח יסודיות, גיבוש מפה טופוגרפית, ביצוע סימונים מרכזיים, וכיוצא בזה. כדי לקבל שירות זה, ניתן לשלם משהו כמו 1,500-4,000 ₪, בהתאם לגודל המגרש.
  • זהו כמובן, רק דוגמה לשירות אחד שמודד מוסמך יכול להעניק, שבמקרה זה – הרחבנו ונתנו פירוט נרחב לגביו. ישנם שירותים נוספים, כמו לדוגמה מתווה יסודות וסימוני שטח (1,500 ₪), כמו גם שירותים אחרים. וגם, כל המחירים הרשומים פה – כמובן אינם ערובה למחיר האמיתי, שכל לכל אדם יש את ההעדפות שלו לגבי התשלום והגמול על עבודתו.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים