כיצד מתנהלת חקירה ברשות ניירות ערך?

תוכן עניינים
צילום freepik

רשות ניירות ערך עוסקת בשמירה על ענייני הציבור הבוחר להשקיע בשוק ההון. החוק מעניק לרשות לניירות ערך סמכויות פיקוח, אסדרה ואכיפה לשם מילוי תפקידה בצורה יעילה ומיטבית. הרשות נהנית משלל סמכויות מנהליות ופליליות שנועדו להבטיח התנהלות נכונה ונאותה בתחום.

סמכויות יחידת החקירות של רשות ניירות הערך

על פי חוק ניירות ערך, יחידת החקירות ואנשי רשות ניירות ערך רשאים לערוך חיפושים, לחקור, לבצע מעצרים ולתפוס מוצגים וזאת כחלק מהליכי אכיפה פלילית, מנהלית ופרטית.

חקירה ברשות ניירות ערך מתנהלת על ידי המחלקה לחקירות מודיעין ובקרת מסחר, מחלקת ניירות ערך בפרקליטות וכן בסיוע של הייעוץ המשפטי של הרשות. פעילותה של רשות ניירות ערך מתבצעת בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות וניהול תיקי השקעות.

חקירה סמויה וחקירה גלויה

חקירה פלילית נפתחת לאחר החלטה של יושב ראש הרשות ומתחילה בזימון באמצעות שיחת טלפון, מכתב הזמנה או על ידי פנייה של חוקר ספציפי.

ההזמנה לחקירה כוללת פרטים של היחידה המזמנת, משך החקירה הצפוי ומסמכים שעל החשוד להציג.

ההזמנה לחקירה הגלויה מתקבלת לרוב לאחר תקופה של חקירה סמויה ופשיטה של חוקרי הרשות על משרדי הגוף הנחקר וזאת על מנת לתפוס ראיות ולמנוע שיבוש הליכי משפט בטרם החקירה הופכת לגלויה.

בסמכותם של החוקרים לדרוש מכל אדם כל מסמך וידיעה, לחקור כל אדם בשל חשדות לביצוע עבירות לפי החוק וכן לבצע עיכובים ומעצרים של חשודים. החוקרים רשאים לערוך חיפוש גם במקום שאינו משמש למגורים וכן לחדור לחומרי מחשב ולהוציא צו מניעה.

חשיבות קבלת ייעוץ וליווי משפטי

בכל מקרה של פתיחת חקירה ברשות נירות ערך חשוב ביותר להיוועץ באופן מידי עם עורך דין צווארון לבן מוסמך, מנוסה ומקצועי שילווה וינחה אתכם לגבי אופן ההתנהלות הנכון.

עורך הדין יסביר לכם את זכויותיכם וינהל את ההליך הפלילי בצורה שתגן על האינטרסים שלכם. הסיוע המשפטי בשלב מוקדם עשוי להפחית בצורה משמעותית את הסיכויים למעצר.

סיום החקירה והעברת החומרים לבחינת הפרקליטות

עם סיומה של החקירה הפלילית, תיק החקירה מועבר לבחינה של הפרקליטות הבודקת את חומרי החקירה ומקבלת החלטה האם להעמיד לדין או לסגור את התיק.

ייצוג מקצועי בידי עורך דין המתמחה בתחום חקירות מס והלבנת הון עשוי לסייע רבות להגעה להסדר הפסקת הליכים בתנאים מסוימים וזאת במידה והפרקליטות סבורה כי עמידה בתנאי ההסדר יענו על הצורך והעניין הציבורי.

הגברת האכיפה והחמרת הענישה

במהלך השנים האחרונות, בתי המשפט בישראל, החמירו את הענישה הכלכלית ואף הוקם בית משפט שדן בעבירות כלכליות.

ההבנה של המחוקק והמערכת המשפטית שישנה חשיבות רבה לתת דגש לאכיפה בעבירות הפוגעות בקופת המדינה, הובילה למתן סמכויות נרחבות לרשות ניירות הערך על מנת שזו תטפל באופן יסודי בעבירות חמורות של העלמת מיסים והלבנת הון הפוגעות בשוק ההון.

ייעוץ, ייצוג וליווי משפטי מקצועי מידי עורכי דין פליליים בכירים

משרד עורכי הדין שאול רן ושות' הינו מהמובילים בישראל בתחום הדין הפלילי ולזכותו עומד רקורד מרשים של הצלחות בטיפול בתיקים מורכבים במגוון נושאים.

צוות המשרד כולל עורכי דין מנוסים ובכירים יוצאי פרקליטות המדינה ורשות המיסים שיעניקו לכם ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי שישרת את האינטרסים שלכם עד להשגת התוצאה הרצויה מבחינתכם.

 

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים